استاد سلام یک پلتفرم آنلاین آموزشی است که استاد و شاگرد را به یکدیگر معرفی می کند و هر گونه خدمات آموزشی که یک شاگرد برای یادگیری و یک استاد برای یاد دادن، به آن نیاز دارد را فراهم میکند.
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود
وی افزود: برنامه داریم رشته های فلوشیپی را به خصوص در تخصص های طب اروژانس، اطفال، زنان و زایمان راه اندازی کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران خاطرنشان کرد: این دانشگاه از تجمیع دانشکده های پزشکی، علوم دارویی و دندانپزشکی و ادغام ۷۰ رشته محل و ۲۴ هزار دانشجو ایجاد شد.
ابطحی تاکید کرد: در دوره مدیریت جدید این دانشگاه این فرصت فراهم شد که پیشنهاد ایجاد این دانشگاه مورد حمایت و تصویب قرار گیرد.
وی عنوان کرد: هدف از ایجاد این دانشگاه هم افزایی در امر آموزش و پژوهش و استفاده از توانمندی های واحدهای دانشگاهی به صورت مشترک و ارتقا سطح آموزش و پژوهش بود.
وی با اشاره به ظرفیت در نظر گرفته شده برای این آزمون اظهارکرد: در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور 31 هزار و 60 داوطلب پذیرش خواهند شد.
مشاور عالی سازمان سنجش کشور با ارائه آماری از تعداد متقاضیان شرکت کننده در آزمون کارشناسی ارشدفراگیر پیام نور خاطرنشان کرد: تا ساعت 8 صبح امروز8 آبان ماه 96 تعداد 41 هزار و 522 نفر در این آزمون ثبت نام کرده اند.
تکمیل ظرفیت کاردانی و کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی آغاز شد
تکمیل ظرفیت دوره های کاردانی فنی و حرفه ای، مهندسی فناوری و کارشناسی حرفهای دانشگاه جامع علمی کاربردی آغاز شد و داوطلبان می توانند تا ۱۰ آبان در این دوره ها ثبت نام کنند.
اطلاعیه سازمان سنجش درباره نحوه تکمیل ظرفیت در این دوره ها از روز چهارشنبه سوم آبان ماه در سایت سازمان سنجش منتشر شده است.
متقاضیان پذیرش دوره های مهندسی فناوری و کارشناسی حرفهای ناپیوسته نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی اعم از اینکه در دوره مهرماه ۹۶ ثبت نام کرده اند یا ثبت نام نکرده اند می توانند با توجه به مفاد اطلاعیه از طریق لینک جستجوی کدرشته محلهای تحصیلی پس از پرداخت هزینه ثبت نام، با مراجعه به مراکز آموزشی پذیرنده، نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
متقاضیان دوره های مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه ای می توانند در رشته های تحصیلی متناسب با مدرک کاردانی و یا فوق دیپلم خود برای ثبت نام از سوم تا دهم آبان ماه ۹۶ به مراکز و واحدهای آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی اقدام کنند.
پرداخت هزینه ثبت نام از طریق سیستم الکترونیکی سازمان سنجش قابل انجام است و هزینه ثبت نام در مرحله تکمیل ظرفیت دوره های مهندسی فناوری و کارشناسی ناپیوسته حرفهای نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی ۲۵۰ هزار ریال (۲۵ هزار تومان) است.
همچنین متقاضیان پذیرش دوره های کاردانی فنی و کاردانی حرفهای نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی اعم از اینکه در دوره مهرماه ۹۶ ثبت نام کرده اند یا ثبت نام نکرده اند می توانند با توجه به مفاد اطلاعیه و از طریق لینک جستجوی کدرشته محلهای تحصیلی پس از پرداخت هزینه ثبت نام، با مراجعه به مراکز آموزشی پذیرنده، نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
متقاضیان دوره های کاردانی فنی و کاردانی حرفهای می توانند در رشته های تحصیلی متناسب با مدرک دیپلم خود برای ثبت نام از سوم تا دهم آبان ماه ۹۶ به مراکز و واحدهای آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی اقدام کنند.
پرداخت هزینه ثبت نام از طریق سیستم الکترونیکی سازمان سنجش قابل انجام است و هزینه ثبت نام در مرحله تکمیل ظرفیت دوره های کاردانی فنی و کاردانی حرفهای نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی ۲۰۰ هزار ریال (۲۰ هزار تومان) است.
تعریف شما از هنر هر چه باشد، هنرمند در همه جا محبوب و دوست داشتنی است و طرفداران زیادی دارد.
هنرمندان در هر حوزه ای که وارد می شوند، جان و روح تازه ای به همه چیز می بخشند و یک روز زندگی در کنار آنها می تواند به اندازه یک سال تجربه بر عمر آدم اضافه کند.
از قدیم هنر را هفت بخش کرده اند و هر کدام از این بخشها زیر مجموعه هایی دارند که همه ابعاد هنر و هنرمندی را شامل می شوند. از هنرهای تجسمی که شامل مجسمه سازی و معماری می شود تا ادبیات و زیر شاخه هایش، حتی حرکات نمایشی جزو دسته بندی های هنر محسوب می شوند.
همه ساله در فستیوال ها و جشنواره های بیشماری از هنرمندان و هنرشان تقدیر و تشکر می شود و به حق، معتقدیم که هنرمندان جزو اقشار محترم و برجسته هر جامعه ای هستند.
اما امروز و با توجه به رسالتی که در مجموعه استاد سلام مرجع تدریس خصوصی داریم، می خواهم از گروهی از هنرمندان یاد کنم که هیچ جا صحبتب از آنها در میان نیست. اما جالب است که همه ما در برشی از زندگیمان این هنرمندی را تجربه کرده ایم!
دانش آموزی که با تمام مشکلات دور و برش اعم از بحران نوجوانی، دشواری درسها، رقابتهای شدید بین گروه دوستان، توقعات بیشمار پدر و مادرها، راههای صعب العبوری که به دانشگاه ختم می شوند و تعداد زیادی خوان و مسابقه که تحت عنوان کلاس تدریس خصوصی ریاضی، تدریس خصوصی زیست و کلاس تدریس زبان انگلیسی همگی درصدد هستند تا نفس او را بگیرند هنوز صبح ها با انگیزه بیدار می شود و عصرها هم با انرژی به کلاسهای فوق برنامه می رود.
فارغ از طنزآلود بودن بحث، اگر با دقت به اوضاع و احوال دانش آموزان این دوره و زمانه نگاه کنیم، با موجود هنرمندی روبرو هستیم که از صبح تا ظهر با بمباران اطلاعات و آموزش روبروست و در شیفت دوم کاری خودش، بعد از یک وعده ناهار که هول هولکی می خورد، به انواع کلاسهای آموزشی مثل کلاس نقاشی و کلاس گرافیک می رود.
در بین فاصله دو کلاس فوق هم، معلم تدریس خصوصی حسابان به خانه اشان می آید و او باید با عجله خودش را به کلاس برساند. خوب که دقت می کنید با موجود هنرمندی روبرو هستیم که در برابر اینهمه فشار خم به ابرو نمی آورد و به افقهای دوی که در انتظارش نشسته، خیره می شود و برای آینده اش خیالبافی می کند.
نکنید! با بهترین دوران زندگی فرزندانتان اینکار را نکنید!
ایجاد رشته دوم برای دانشجویان شریف/ ارائه دو مدرک تحصیلی
رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: رشته های میان رشته ای در این دانشگاه راه اندازی کردیم که آنها به عنوان رشته دوم دانشجویان بشمار می روند و دانشجویان با تحصیل در آن ۲ مدرک می گیرند.
محمود فتوحی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در دانشگاه صنعتی شریف رشته های میان رشته ای در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد طراحی شده است که دانشجویان می توانند آنها را به همزمان با تحصیل خود به عنوان رشته دوم انتخاب کنند.
وی افزود: به طور مثال دوره اقتصاد و کارآفرینی در این دانشگاه به عنوان رشته دوم دانشجویان راه اندازی شده است.
رئیس دانشگاه صنعتی شریف خاطرنشان کرد: برنامه داریم در سال جاری رشته های میان رشته ای مهندسی زیستی و فیزیک پزشکی را نیز راه اندازی کنیم.
فتوحی اظهار داشت: دانشجویان با گذراندن رشته دوم در زمان تحصیل خود پس از فارغ التحصیلی دو مدرک دریافت می کنند.
وزیرآموزش و پرورش در آئین افتتاحیه المپیاد ورزشی گفت: توسعه ورزش مدارس از اولویت های آموزش و پرورش در دولت دوازدهم است .
به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، سید محمد بطحایی درآئین افتتاحیه کشوری چهارمین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسهای در دبیرستان نوشیروان منطقه 6 تهران، اظهارکرد: زمانی که من دانش آموز بودم تنها سرگرمی دانش آموزان ورزش و تربیت بدنی بود و برای انجام فعالیتهای ورزشی در منازل مسکونی و محلهها محیط مناسب وجود داشت .
وی افزود: به تدریج تلویزیون جای سرگرمیهای ورزشی را گرفت و امروزه حتی برای تغییر کانال تلویزیون نیازی به حرکت نیست و در ادامه رایانه ها و سایر رسانههای مجازی عدم تحرک را تقویت کردند .
بطحایی عدم سلامت جسمی را یکی از مشکلات جدی جوانان و نوجوانان دانست و تصریح کرد: فقدان فضای مناسب برای انجام فعالیتهای ورزشی در سطح شهرها، اعم ازمنازل و محلهها در کنار سرگرمیهای فضای مجازی باعث شده تا دانش آموزان تحرک جسمی لازم را نداشته باشند .
وزیرآموزش و پرورش، انجام فعالیتهای ورزشی را بسیار ضروری دانست و خاطر نشان کرد: یکی از ویژگیهای مهم المپیادهای ورزشی درون مدرسهای عدم نیاز به تجهیزات و امکانات است، اجرای این طرح با همان امکانات اولیه موجود در هر مدرسهای امکان پذیر است و مربیان تربیت بدنی منتظر رسیدن تجهیزات نمیمانند .
وی، مربیان تربیت بدنی را افرادی مظلوم بر شمرد و افزود: ظاهر امر این است که این عزیزان همیشه مشغول بازی و ورزش کردن هستند در حالیکه مسئولیت سنگینی را برعهده دارند .
بطحایی، شادابی، نشاط، ورزیدگی و آمادگی جسمی و روحی را برای دانش آموزان ضروری دانست وعنوان کرد: بسیاری از آسیبهای اجتماعی که امروزه جوانان و نوجوانان راتهدید می کند با توسعه فعالیتهای ورزشی قابل کنترل است .
وی ادامه داد: در دولت دوازدهم آموزش و پرورش تلاش خواهد کرد ورزش را بیش از پیش در مدارس توسعه دهد و روحیه شادابی و سرزندگی را در مدارس احیا کند .
دبیر هیات بورد پرستاری وزارت بهداشت آخرین تغییرات اعمال شده در آزمون دکتری پرستاری سال ۹۸-۹۷ را اعلام کرد
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر عباس عباس زاده در پاسخ به حجم سئوالات بسیار داوطلبان آزمون دکتری پرستاری در خصوص دروس امتحانی و ضرایب آن گفت: دروس امتحانی شامل سه درس آمار و روش تحقیق با ضریب ۳، استعداد تحصیلی با ضریب یک و مبانی مراقبت های پرستاری با ضریب ۵ است.
وی افزود: جدول ضرایب آزمون دکتری گروه علوم پزشکی سال ۹۸-۹۷ که از طرف سنجش وزارت بهداشت اعلام شده در بسیاری از رشته ها تغییراتی داشته است و در رشته پرستاری نیز تغییراتی در دروس و ضرایب اعلام شده، داشته ایم.
عباس زاده افزود: در آزمون دکتری سال ۹۸-۹۷ گروه علوم پزشکی در رشته پرستاری، دروس امتحانی شامل سه درس است که تعداد سوال و ضرایب این دروس شامل، درس آمار و روش تحقیق با ۳۰ سوال و ضریب ۳، درس استعداد تحصیلی با ۳۰ سوال و ضریب یک و درس مبانی مراقبت های پرستاری شامل ۷۰ سوال با ضریب ۵ است.
دبیر هیات بورد پرستاری وزارت بهداشت ادامه داد: بنابراین طبیعتا دروسی که در سالهای قبل در آزمون دکتری پرستاری مثل نظریه های مدیریت، نظریه های آموزشی یا فلسفه و نظریه های پرستاری داشتیم دیگر در آزمون دکتری سال ۹۸-۹۷ وجود نخواهد داشت و جایگزین آنها، سه درسی که اعلام شد، خواهد بود.
وی افزود: همچنین وزارت بهداشت در مقطع دکتری تخصصی (Ph.D) برای هیچ رشته ای منبع خاصی را اعلام نکرده است و داوطلبان می توانند هر کتاب معتبری که در این دروس وجود دارد را مطالعه کنند.
عباس زاده تاکید کرد: اما در مورد درس مبانی مراقبت های پرستاری که بیشترین سئوالات و ضرایب به این درس اختصاص دارد، داوطلبان باید بدانند این درس معادل Fundamentals of Nursing یا Basic Nursing است و در کتاب هایی با این عناوین می توان مطالب مربوط به این درس را مطالعه کرد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تحصیل در مقطع دکتری تخصصی (Ph.D) نیازمند تسط به زبان انگلیسی است لذا از داوطلبان درخواست داریم، کتب را به زبان انگلیسی تهیه و مطالعه کنند تا هم در پاسخگویی به سئوالات کمک کند و هم در درک بهتر حرفه پرستاری برای داوطلب موثر باشد. این کتب هم به صورت کاغذی در کتابخانه ها و کتابفروشی ها موجود است و هم نسخه های الکترونیکی آنها در دسترس است.
دبیر هیات بورد پرستاری افزود: البته سئوالات طبیعتا به گونه ای طراحی شده است که در برگیرنده مبانی اصلی حرفه پرستاری است و مطالعه فهرست این کتب می تواند مشخص کند که ۷۰ سئوالی که در درس مبانی مراقبت های پرستاری لحاظ خواهد شد به چه ترتیبی است و سئوالات نیز در خصوص این درس به شکلی طراحی می شود که تمامی فصول را در برگیرد و تنها محدود به یک قسمت خاص نباشد.
وی ادامه داد: تلاش بر این است که درس مبانی مراقبت های پرستاری در برگیرنده مباحث پایه ای رشته پرستاری باشد که در همه رشته های کارشناسی ارشد پرستاری و کارشناسی پرستاری، این مبانی کاربرد دارد و دانستن آن برای یک پرستار در هر مقطعی لازم است.
عباس زاده، ارزش آزمون کتبی را در آزمون سال آینده در مقطع دکتری تخصصی (Ph.D) را ۵۰ درصد عنوان داشت و گفت: ۵۰ درصد دیگر مربوط به آزمون شفاهی است که از بین پذیرفته شدگان آزمون کتبی مصاحبه به عمل می آید و این آزمون نیز مشابه آزمون امسال و به صورت ایستگاهی برگزار می شود.
به گزارش خبرنگار مهر، گروه پژوهش های آماری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری وضعیت دانشجویان در سال تحصیلی ۹۵-۹۶ را مورد بررسی قرار داده است. در این آمار، توزیع درصد دانشجویان موسسات آموزش عالی کشور به تفکیک مقاطع تحصیلی در سال تحصیلی ۹۵-۹۶ منتشر شده است.
در آمار دانشجویان به صورت کلی به تفکیک دوره تحصیلی آمده است که تعداد دانشجویان در کارشناسی بیشتر از سایر دوره هاست.
طبق این بررسی ها در دوره کاردانی تعداد ۷۴۸ هزارو ۶۷۷ نفر، دوره کارشناسی ۲ میلیون و ۳۳۵ هزار و ۷۲۹ نفر، در دوره کارشناسی ارشد ۷۶۴ هزار و ۲۳۳ نفر، در دوره دکتری حرفه ای ۹۳ هزار و ۹۲۶ و دکتری تخصصی ۱۴۰ هزار و ۴۴۷ نفر مشغول به تحصیل هستند. بررسی ها نشان می دهد کل دانشجویان در همه دوره های تحصیلی برابر با ۴ میلیون و ۸۳ هزار و ۱۲ نفر است که دوره کارشناسی بیشترین دانشجو را دارد
وی یادآور شد: آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور به منظور پذیرش ۳۱ هزار و ۶۰ نفر در یک هزار و ۳۷۱ کدرشته محل برگزار می شود. تاکنون تعداد ۳۴ هزار و ۹۱۹ نفر در این آزمون ثبت نام کرده اند.
توکلی خاطرنشان کرد: تمامی داوطلبان متقاضی ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و آماده کردن مدارک مورد نیاز به سایت سازمان سنجش مراجعه و برای ثبت نام در آزمون مذکور اقدام کنند.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت نام به صورت اینترنتی انجام می شود داوطلبان لازم است به وسیله کارت های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است با مراجعه به سایت سازمان سنجش، مبلغ ۷۰۰ هزار ریال (۷۰ هزار تومان) به عنوان وجه ثبت نام پرداخت کنند.
آیا به مدرسه فرزندتان سر می زنید؟ آیا فرزند شما شاگرد ممتازی است و شما به خاطر این موضوع فکر می کنید که نیازی به ارتباط با مدرسه ندارید؟... سخت در اشتباهید! بهتر است تا دیر نشده تصور خودتان را تغییر بدهید.
همکاری اولیا و مدرسه در تعلیم و تربیت فرزندان ما بسیار مهم است و این همکاری از طریق انجمن اولیا و مربیان اتفاق می افتد. همچنین به عنوان یک عامل تاثیر گذار بر رشد و تکامل دانش آموزان، می توان از خانه و مدرسه نام برد. دو عاملی که اگر جدا از هم در نظر گرفته شوند، بازدهی خوبی نخواهند داشت.
پدر و مادر در نقش اولین مربی کودک و نوجوان، دارای حق اظهار نظر در مسائل آموزشی دانش آموز خود هستند. اما آنها نیز باید آموزشهای خاصی ببینند که این مهم در کنار اولیای مدرسه محقق خواهد شد. در واقع می توان گفت، که انجمن اولیا و مربیان با آگاه کردن والدین در زمینه رشد و تربیت دانش آموزان، فرهنگی را جاری می سازد که نتیجه اش به انسجام بخشی شخصیت دانش آموز منتهی می شود.
چنانچه والدین به مدرسه اهمیت بدهند، دانش آموز هم به همان میزان به مدرسه و معلم خود احترام بیشتری خواهد گذاشت. ضمنا این دانش آموزان با روحیه اجتماعی بالایی که دارند، نسبت به مسائل جامعه احساس مسئولیت بیشتری می کنند. همین میزان توجه را نیز والدین باید به کلاس های تدریس خصوصی بچه ها داشته باشند، در اصل هر امری که قرار است نقشی در آینده بجه ها داشته باشد .
برای تربیت دانش آموز موفق، اولیای خانه و مدرسه باید چند مورد را مورد توجه قرار دهند:
پدر و مادر باید با معلم در ارتباط باشند.
از تکالیف و فعالیتهایی که دانش آموز در مدرسه انجام می دهد، سئوال کنند.
اگر فرزندتان سختکوشی می کند و نمره خوب یا موفقیتی را به دست می آورد، تشویق فراموش نشود.
از انجام دادن تکالیفش مطمئن شوند.
درخانه محیطی آرام و مناسب برای درس خواندن فرزندتان در نظر بگیرند.
هرگاه دانش آموز مشغول درس خواندن است، وسایل صوتی و تصویری را خاموش کنند.
در همه حال برای مطالعه آنها را تشویق کنند.
هر وقت بی انضباطی اتفاق می افتد، مناسب موقعیت، واکنش نشان دهند.
به دانش آموز ارزشهای مناسب شخصیتش را آموزش بدهند.
حتی اگر دانش آموز به کلاس تدریس خصوصی حسابان می رود یا در کلاس آنلاین زیست شرکت می کند، همواره از معلم او درباره پیشرفت کاری اش بپرسند.
اولیای مدرسه نیز در مواقع لزوم و با توجه به حقی که اولیا درباره فرزندشان دارند، آنها را در جریان تمام مسائل درسی و رفتاری دانش آموز قرار دهند.