استاد سلام یک پلتفرم آنلاین آموزشی است که استاد و شاگرد را به یکدیگر معرفی می کند و هر گونه خدمات آموزشی که یک شاگرد برای یادگیری و یک استاد برای یاد دادن، به آن نیاز دارد را فراهم میکند.
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود
تمرینات یوگا به دلیل بالا بردن تمرکز و تعادل، نقش مهمی در تقویت حافظه انسان بازی می کند و در آزمایشات متعدد ثابت شده که در یادگیری مطالب بعد از یوگا، میزان حواس پرتی بسیار کم می شود.
به طور کلی حافظه از دو بخش تشکیل شده است. حافظه کوتاه مدت وحافظه بلند مدت. حافظه کوتاه مدت در تکرار مطالبی مثل شماره تلفن برای کوتاه مدت به ما کمک می کند اما در بلند مدت کارایی ندارد.
در حافظه بلند مدت، اطلاعات در قسمتهایی از مغز ثبت و گاهی بهطور همیشگی ضبط می شود.
در یوگا اعتقاد بر این است که تقویت حافظه در کسب آگاهی حقیقی و مرحله رهایی تاثیر گذار است.
یوگا ازروشهای مختلفی در تقویت حافظه موثراست:
نخستین گام در رسیدن به ادراک بهتر، افزایش گیرنده های حسی است. در یوگا برای این کار از روش تحریک و رها سازی استفاده می شود. تحریک از طریق روشهای پاکسازی و رها سازی از طریق تمرینهای تنفسی ممکن می شود.
کاهش میزان حواس پرتی و افزایش قدرت تمرکز تمرینهای یوگا، به گونه ای است که در نهایت به افزایش قدرت تمرکز منجر می شود. با اجرای تمرینات یوگا، فرد می تواند از بین موضوعات مختلف، به طور ارادی ذهن خود را بر یک موضوع متمرکز کند و آن را به خوبی بیاموزد.
فعال سازی بخش های پنهان: حتی نوابغ و مشاهیر جهان نیز از بیش از 10 % ظرفیت مغز خود بهره نبرده اند. اغلب ما نیز کمتر از 5% ظرفیت مغز خود را به کار می گیریم. با کمک یوگا می توان از قسمتهای پنهان و غیر فعال مغز استفاده کرد.
تمرینات تنفسی موثر در تقویت حافظه: قبل از مطالعه سبب رهایی ذهن از افکار متفرقه می شود.
امروزه کودکان و نوجوانان نیز مانند بزرگسالان، تحت فشار و تنش های گوناگون در طول روز هستند. استرس های ناشی از انجام تکالیف درسی، رقابت با همسالان، فعالیت های پس از مدرسه، آشفتگی های فکری و هیجانی و ... آنها را دچار اضطراب می کند.
آنها نیز نیاز به آموزش خویشتن داری، کنترل نفس، آرام سازی عضلات و ... دارند. از تمریناتی که دانش آموزان را در رسیدن به آرامش کمک می کند، می توان به یوگا اشاره کرد که سبب تقویت قدرت ذهن و جسم، هماهنگی، سازگاری، تمرکز و مبارزه با استرس روزانه می شود.
یوگا به معنای ارتباط و تعادل بین ذهن و جسم است و مبتنی بر این اصل است که اگر بتوان ذهن را تغییر داد، می توان هر گونه مانعی را از سرِ راه حرکت انسان برداشت. از طریق تمرینات یوگا می توان هر نوع عدم تعادل و ناهماهنگی بین اعضای بدن و سیستم درونی را رفع کرد.
تمرینات یوگا سبب استحکام و تعادل ماهیچه ها می شود. یوگا می تواند موجب شادی کودکان شده و امکان ایجاد تعادل در تمام سطوح جسمی و روانی را برای آنها مهیا می کند. بر خلاف ورزشهای رزمی و خشن که بر اصل رقابت استوار است، یوگا تنها بر اصل تقویت توان فردی، حفظ آرامش و کسب اعتماد به نفس تکیه دارد.
مجموعه استاد سلام مرجع تدریس خصوصی با توجه به اهمیتی که برای آموزش صحیح فرزندان شما در تمام سطوح تحصیلی قایل است، با معرفی دوره های آموزش یوگا و کلاس تدریس خصوصی یوگا برای کودکان، تلاش می کند بستر مناسبی را برای فعالیتهای ورزشی دانش آموزان جهت یادگیری بهتر دروس مدرسه، آماده کند.
7 دانشگاه ایرانی در میان ۵۰۰ موسسه برتر مهندسی و فناوری جهان
بر پایه ویرایش ۲۰۱۸ «موسسه آموزش عالی تایمز» هفت موسسه ایرانی توانستهاند در فهرست ۵۰۰ موسسه برتر جهان در حوزه مهندسی و فناوری جای گیرند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، نظام رتبهبندی تایمز افزون بر رتبهبندی فراگیر موسسهها آنها را بر پایه حوزههای موضوعی گوناگون رتبهبندی میکند و در ویرایش جدید ۲۰۱۸ این موسسه، هفت موسسه ایرانی توانستهاند در فهرست ۵۰۰ موسسه برتر جهان در حوزه مهندسی و فناوری جای گیرند.
7 دانشگاه ایرانی در میان ۵۰۰ موسسه برتر مهندسی و فناوری جهان
بر پایه ویرایش ۲۰۱۸ «موسسه آموزش عالی تایمز» هفت موسسه ایرانی توانستهاند در فهرست ۵۰۰ موسسه برتر جهان در حوزه مهندسی و فناوری جای گیرند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، نظام رتبهبندی تایمز افزون بر رتبهبندی فراگیر موسسهها آنها را بر پایه حوزههای موضوعی گوناگون رتبهبندی میکند و در ویرایش جدید ۲۰۱۸ این موسسه، هفت موسسه ایرانی توانستهاند در فهرست ۵۰۰ موسسه برتر جهان در حوزه مهندسی و فناوری جای گیرند.
7 دانشگاه ایرانی در میان ۵۰۰ موسسه برتر مهندسی و فناوری جهان
بر پایه ویرایش ۲۰۱۸ «موسسه آموزش عالی تایمز» هفت موسسه ایرانی توانستهاند در فهرست ۵۰۰ موسسه برتر جهان در حوزه مهندسی و فناوری جای گیرند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، نظام رتبهبندی تایمز افزون بر رتبهبندی فراگیر موسسهها آنها را بر پایه حوزههای موضوعی گوناگون رتبهبندی میکند و در ویرایش جدید ۲۰۱۸ این موسسه، هفت موسسه ایرانی توانستهاند در فهرست ۵۰۰ موسسه برتر جهان در حوزه مهندسی و فناوری جای گیرند.
7 دانشگاه ایرانی در میان ۵۰۰ موسسه برتر مهندسی و فناوری جهان
بر پایه ویرایش ۲۰۱۸ «موسسه آموزش عالی تایمز» هفت موسسه ایرانی توانستهاند در فهرست ۵۰۰ موسسه برتر جهان در حوزه مهندسی و فناوری جای گیرند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، نظام رتبهبندی تایمز افزون بر رتبهبندی فراگیر موسسهها آنها را بر پایه حوزههای موضوعی گوناگون رتبهبندی میکند و در ویرایش جدید ۲۰۱۸ این موسسه، هفت موسسه ایرانی توانستهاند در فهرست ۵۰۰ موسسه برتر جهان در حوزه مهندسی و فناوری جای گیرند.
7 دانشگاه ایرانی در میان ۵۰۰ موسسه برتر مهندسی و فناوری جهان
بر پایه ویرایش ۲۰۱۸ «موسسه آموزش عالی تایمز» هفت موسسه ایرانی توانستهاند در فهرست ۵۰۰ موسسه برتر جهان در حوزه مهندسی و فناوری جای گیرند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، نظام رتبهبندی تایمز افزون بر رتبهبندی فراگیر موسسهها آنها را بر پایه حوزههای موضوعی گوناگون رتبهبندی میکند و در ویرایش جدید ۲۰۱۸ این موسسه، هفت موسسه ایرانی توانستهاند در فهرست ۵۰۰ موسسه برتر جهان در حوزه مهندسی و فناوری جای گیرند.
7 دانشگاه ایرانی در میان ۵۰۰ موسسه برتر مهندسی و فناوری جهان
بر پایه ویرایش ۲۰۱۸ «موسسه آموزش عالی تایمز» هفت موسسه ایرانی توانستهاند در فهرست ۵۰۰ موسسه برتر جهان در حوزه مهندسی و فناوری جای گیرند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، نظام رتبهبندی تایمز افزون بر رتبهبندی فراگیر موسسهها آنها را بر پایه حوزههای موضوعی گوناگون رتبهبندی میکند و در ویرایش جدید ۲۰۱۸ این موسسه، هفت موسسه ایرانی توانستهاند در فهرست ۵۰۰ موسسه برتر جهان در حوزه مهندسی و فناوری جای گیرند.
به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس جدول برنامه زمانی آزمونهای سال ۱۳۹۷ که توسط سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است اولین ثبت نام برای آزمون های سراسری سال ۹۷، از اول آذرماه ۹۶ برای آزمون دکتری تخصصی انجام می گیرد.
ثبت نام برای آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۷، از روز ۱۶ آذرماه ۹۶ آغاز می شود.
همچنین ثبت نام برای کنکور سراسری ۹۷ نیز از اول بهمن ۹۶ آغاز می شود.
موافقت با تقاضای دانشجویان دختر برای بازگشت به شهر خود
رئیس دانشگاه آزاد گفت: هر دانشجوی دختر این دانشگاه که درخواست بازگشت به شهر خود را داشته باشد، با آن موافقت میشود.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد، فرهاد رهبر ظهر امروز در دیدار با آیتاللهالعظمی نوری همدانی، بر پیوند میان حوزه و دانشگاه تأکید کرد و گفت: یکی از مشکلات جدی محتوای آموزش عالی و مهمترین آن تحول علوم انسانی است که سالها است شعار آن داده شده اما عملی نشده است.
وی افزود: باید پیوندی میان اوضاع دانشگاه ایجاد شود تا محتوای علوم انسانی مناسب دانشگاههای ایران تولید شود و دانشگاه آزاد آماده است با کمک حوزه علمیه و مراجع، گامهای مثبتی در این زمینه بردارد.
رئیس دانشگاه آزاد تاکید کرد: فرهنگ اسلامی و اسلامیکردن دانشگاهها یکی از مشکلات دیگری است که باید برای رفع آن کوشید و این کار نیاز به هماهنگی در سطح ملی دارد.
رهبر خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در اقصی نقاط کشور ۴۰۰ واحد آموزشی دارد و یکی از مشکلاتی که گزارش میشود، این است که دانشگاه آزاد اسلامی فرهنگ منطقه را تغییر داده و باید این مشکلات را نیز حل کرد.
وی درباره رفع مشکلات فرهنگی گفت: یکی از سیاستهایی که دانشگاه در نظر گرفته، بومیگزینی است و هر دانشجوی دختری درخواست بازگشت به شهر خود را داشته باشد، با آن موافقت میشود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یکی از دغدغههای اصلی دانشگاه را بومیسازی علم و محتوای آموزشی کتب درسی دانست و گفت: باید دید چقدر از این علم که در دانشگاه به کار گرفته میشود، نافع است و توانسته نیازهای امروز کشور را حل کند.
رهبر عنوان کرد: ما نیاز داریم به سمت حل مشکلات به ویژه مشکل بیکاری جوانان فارغالتحصیل از طریق شرکتهای دانشبنیان برویم.
وی اظهار داشت: در این زمینه برنامههایی داریم تا با تبدیل ایده به محصول و تجاریسازی آنها به عرصه ملی و اشتغال جوانان کمک کنیم.
رئیس دانشگاه آزاد گفت: مراجع و فضلا مامن ما هستند و اگر کجروی و خطایی داشته باشیم از رهنمودهای شما و دیگر مراجع و علما استفاده میکنیم تا این رهنمودها چراغ راه دانشگاه آزاد اسلامی باشند.
موافقت با تقاضای دانشجویان دختر برای بازگشت به شهر خود
رئیس دانشگاه آزاد گفت: هر دانشجوی دختر این دانشگاه که درخواست بازگشت به شهر خود را داشته باشد، با آن موافقت میشود.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد، فرهاد رهبر ظهر امروز در دیدار با آیتاللهالعظمی نوری همدانی، بر پیوند میان حوزه و دانشگاه تأکید کرد و گفت: یکی از مشکلات جدی محتوای آموزش عالی و مهمترین آن تحول علوم انسانی است که سالها است شعار آن داده شده اما عملی نشده است.
وی افزود: باید پیوندی میان اوضاع دانشگاه ایجاد شود تا محتوای علوم انسانی مناسب دانشگاههای ایران تولید شود و دانشگاه آزاد آماده است با کمک حوزه علمیه و مراجع، گامهای مثبتی در این زمینه بردارد.
رئیس دانشگاه آزاد تاکید کرد: فرهنگ اسلامی و اسلامیکردن دانشگاهها یکی از مشکلات دیگری است که باید برای رفع آن کوشید و این کار نیاز به هماهنگی در سطح ملی دارد.
رهبر خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در اقصی نقاط کشور ۴۰۰ واحد آموزشی دارد و یکی از مشکلاتی که گزارش میشود، این است که دانشگاه آزاد اسلامی فرهنگ منطقه را تغییر داده و باید این مشکلات را نیز حل کرد.
وی درباره رفع مشکلات فرهنگی گفت: یکی از سیاستهایی که دانشگاه در نظر گرفته، بومیگزینی است و هر دانشجوی دختری درخواست بازگشت به شهر خود را داشته باشد، با آن موافقت میشود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یکی از دغدغههای اصلی دانشگاه را بومیسازی علم و محتوای آموزشی کتب درسی دانست و گفت: باید دید چقدر از این علم که در دانشگاه به کار گرفته میشود، نافع است و توانسته نیازهای امروز کشور را حل کند.
رهبر عنوان کرد: ما نیاز داریم به سمت حل مشکلات به ویژه مشکل بیکاری جوانان فارغالتحصیل از طریق شرکتهای دانشبنیان برویم.
وی اظهار داشت: در این زمینه برنامههایی داریم تا با تبدیل ایده به محصول و تجاریسازی آنها به عرصه ملی و اشتغال جوانان کمک کنیم.
رئیس دانشگاه آزاد گفت: مراجع و فضلا مامن ما هستند و اگر کجروی و خطایی داشته باشیم از رهنمودهای شما و دیگر مراجع و علما استفاده میکنیم تا این رهنمودها چراغ راه دانشگاه آزاد اسلامی باشند.