استاد سلام یک پلتفرم آنلاین آموزشی است که استاد و شاگرد را به یکدیگر معرفی می کند و هر گونه خدمات آموزشی که یک شاگرد برای یادگیری و یک استاد برای یاد دادن، به آن نیاز دارد را فراهم میکند.
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود
به گزارش افکار نیوز ، سیدضیاء هاشمی سرپرست وزارت علوم در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره اختیارات دانشگاهها در زمینه پایاننامههای کارشناسی وکارشناسی ارشد و تعلل دانشگاه آزاد در اجرا کردن برخی از بندهای آییننامه مربوطه اظهار داشت: دانشگاهها در اجرای برنامههای آموزشی خود اختیاراتی دارند تا در چارچوب ضوابط، تصمیماتی را اخذ کنند.
وی با بیان اینکه در دورههای کارشناسی ارشد پایاننامه تعریف شدهای وجود دارد، افزود: جایگزینی دورههای آموزشی به جای پایاننامه در دانشگاهها منوط به این مسئله است که این جایگزینی براساس ضوابط جزو اختیارات دانشگاهها و هیئت امنای آنها باشد.
سرپرست وزارت علوم درباره تعلل دانشگاه آزاد در زمینه اجرا کردن بخشی از این آییننامه نیز گفت: وزارت علوم بر اساس اختیاراتی که ضوابط به دانشگاهها داده است در تصمیمگیری آنها محدویت ایجاد نمیکند و همواره به رعایت ضوابط و چارچوبهای کلان از سوی آنها تاکید میکنیم
به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، رضوان حکیم زاده در خصوص سنگینی کیف دانش آموزان به دلیل حمل تمامی کتاب های درسی اظهار داشت: این مشکل صرفا به حجم کتاب های درسی بر نمی گردد، بلکه تبلیغات گسترده در زمینه کتاب های کمک آموزشی و ترغیب والدین به خریدن این نوع کتاب ها نیز به این مساله دامن زده است.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تعدد برنامه های درسی، متن محور یا کتاب محور بودن یک اشکال است، تصریح کرد: بسیاری از مهارت ها و مفاهیم اصلی را می توان از طریق بسته ها و فیلم های آموزشی به شکل بهتری به دانش آموزان، آموزش داد.
وی یادآور شد: تا زمانی که معلمان موظف باشند مبنای فعالیت های یاددهی و یادگیری در کلاس درس را بر اساس متن کتاب درسی تنظیم کنند این مساله به قوت خود باقی خواهد بود به عبارت دیگر از نظر علمی هیچ لزومی ندارد که دانش آموزان کتاب های متعدد داشته باشند و هر روز این کتاب ها را با خود حمل کنند.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش افزود: کتاب های درسی باید داخل مدرسه بماند و فرصت های یاددهی و یادگیری به گونه ای طراحی شود که نیاز نباشد دانش آموزان کتاب های خود را به منزل ببرند.
حکیم زاده بیان کرد: از آنجا که امروز در یک جریان کاملا برعکس، مشارکت خانواده ها به سهیم شدن در انجام تکالیف درسی معنی شده و به جای اینکه مدرسه خود را مسئول نقاط قوت و ضعف دانش آموز بداند و خانواده ها از نظام آموزشی مطالبه گر باشند، روند آموزش در مسیری قرار گرفته که مدارس از خانواده ها می خواهند تا در صورت ضعف فرزندشان در یک یا چند درس، برای جبران آن فکری بیاندیشند.
وی با بیان اینکه در این شرایط خانواده ها دست به دامن کتاب کهای کمک آموزشی، کلاس های خصوصی و آموزشگاه ها می شوند و به همین دلیل بچه ها مجبور هستند کتاب ها و تمامی لوازم درسی را با خود به منزل ببرند،گفت: مشارکت خانواده ها باید اما به معنای آن نیست که خانواده در کنار فرزند خود، درگیر تکالیف درسی شود.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: برنامه درسی، معادل کتاب درسی تلقی می شود و فرصتهای یاددهی و یادگیری از طریق مواد آموزشی امکان پذیر است و در یک روش آموزشی درست به ویژه دوره ابتدایی قرار نیست دانش آموزان تکلیف خاصی به جز کار پژوهشی و خلاقانه را در بیرون از مدرسه انجام دهند.
تهران-ایرنا- معاون مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: بیماری وبا در کشور کتنرل شده است و امسال تقریبا هیچ موردی از این بیماری در کشور نداشته ایم.
محمود نبوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار سلامت ایرنا افزود: اگر چه بیماری وبا یک بیماری بومی در ایران است و در سال ها و دهه های اخیر نیز همواره موارد قابل توجهی از این بیماری را در کشور داشته ایم اما در چند سال اخیر با اقدامات بهداشتی انجام شده، این بیماری در ایران کنترل شده است. وی ادامه داد: طی سال های 94 و 95 هیچ موردی از بیماری وبا در کشور نداشتیم و امسال نیز تاکنون هیچ مورد قابل توجهی از بیماری وبا در کشور نداشته ایم و اگر یکی دو مورد بیماری شبه وبا نیز وجود داشته، خفیف بوده و قابل توجه نبوده است و تقریبا می توان گفت هیچ موردی از بیماری وبا در کشور نداشته ایم. معاون مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت افزود: با توجه به تعهدات بین المللی ایران اگر در یک نقطه از کشور اپیدمی یا موردی از بیماری وبا وجود داشته باشد باید آن را به سازمان بهداشت جهانی گزارش کنیم و خوشبختانه هیچ گزارشی از این بیماری در کشور نداشته ایم. وی گفت: با توجه به شیوع بیماری وبا در یمن که در همسایگی عربستان است، این نگرانی وجود داشت که مواردی از این بیماری در بین حجاج دیده شود اما خوشبختانه با توجه به سیستم آب و فاضلاب بهداشتی و پیشرفته عربستان هیچ موردی از این بیماری بین حجاج نیز دیده نشد. نبوی افزود: بیشترین احتمال بروز و شیوع بیماری وبا در فصل تابستان است که هوا گرم است و اکنون که به سمت سرد شدن هوا پیش می رویم به خصوص با توجه به اینکه شب ها سرد شده است و آب ها در شب ها سرد می شوند، چون میکروب ناقل بیماری وبا در سرما از بین می رود، بنابراین خطر جدی انتقال بیماری وبا در کشور نداریم. بیماری وبا یک بیماری باکتریایی است که از طریق آب آلوده و دفع غیر بهداشتی فاضلاب منتقل می شود، این بیماری به خصوص از طریق سبزی هایی که با فاضلاب آبیاری می شوند، قابل انتقال است و در سال های گذشته سبزی آلوده یکی عوامل مهم انتقال این بیماری در ایران بوده است. اسهال آبکی، استفراغ و حالت تهوع از جمله علایم بیماری وباست و در صورت ادامه اسهال و کاهش آب بدن، این بیماری می تواند بسیار خطرناک باشد، در سال های گذشته از جمله در سال های 1377 تا 1384 مواردی از اپیدمی بیماری وبا در کشور گزارش شد.
محمد اسماعیل مطلق روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار سلامت ایرنا گفت: هفته سالمند در ایران از دوشنبه دهم مهر آغاز می شود و روزهای این هفته به ترتیب روز دوشنبه «روز سالمند، ایثار و مقاومت» و سه شنبه «روز سالمند و مناسبت های مذهبی»، چهارشنبه «روز سالمند و سبک زندگی سالم»، پنجشنبه ،«روز سالمند و امنیت اجتماعی»، جمعه، «روز سالمند، ارزشهای فرهنگی و دینی»، شنبه «روز پدربزرگ، مادربزرگ و انتقال تجربیات و یکشنبه 16 مهر «روز سالمند، توانمندی و مشارکت» نامگذاری شده است. وی گفت: افزایش امید زندگی دستاورد مثبت توسعه اجتماعی، اقتصادی و پیشرفت های نظام سلامت در سطح جهان و کشور ما است و پیامد طبیعی افزایش امید زندگی، سالخوردگی جمعیت است. مطلق افزود: بر اساس سرشماری 1395 از جمعیت 79 میلیونی کشور، 7 میلیون و 400 هزار نفر یعنی 9.28 درصد سالمند هستند و پیش بینی می شود که درصد سالمندان ایران تا سال 2025 میلادی یعنی 8 سال دیگر به 10 و تا 2050 یعنی 33 سال دیگر به بیش از 30 درصد برسد. وی گفت: بر اساس این پیش بینی در سال 2050 درصد جمعیت سالمند در ایران از میانگین جهان و آسیا بیشتر و از هر سه نفر، یک نفر سالمند خواهد بود. وی افزود: فزونی سرعت رشد جمعیت سالمند در مقایسه با رشد جمعیت کل کشور و پیش بینی افزایش تعداد و سهم سالخوردگان در ساله ای آتی لزوم برنامه ریزی آینده نگر برای کنترل مسائل مربوط به این گروه از جمعیت را مورد تاکید قرار می دهد. رئیس دفتر سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت اضافه کرد: فقدان سلامتی، سالخوردگی جمعیت را از یک فرصت به تهدید تبدیل می کند و با توجه به به چند وجهی بودن خدمات مرتبط با سلامتی سالمندان، ضروری است این موضوع به عنوان یک اولویت مهم، در صدر سیاست ها و برنامه های کشور قرار گیرد.
جمع شدن های روزهای محرم در تکیه ها بعد از انزواهای شهری اینروزها، خوب نشانمان میدهد که جمعیت نیمی جوان ما چقدر احتیاج به حرکت های جمعی و پذیرش مسئولیت اجتماعی دارد، هیئت های جدا جدا ولی پر شور درحالی که اتحاد بیشتر میخواهند تا مثل قدیم ها باشکوهتر باشند و بیشتر متفکران عاشورا را به فکر وادار کنند
جوانانی که از خانه کم بیرون میروند و یا فقط در اجتماعهای خودشان هستند به یکباره بر اساس ادامه احساس نسل خانوادگی و حسی دلی به هیئت می روند و باید اتحاد را بیاموزند
یکی مداح شده، یکی تبل می زند و یکی آشپزی می کند و یکی پیاز پوست می کند، یکی در دسته میاندار است و بقیه با حرکت زنجیر او، زنجیر می زنند
اگر این کار تیمی درست پیش رود دیگران بیشتری برای همدلی می پیوندند
باید همه واقعیات را دید و نمیشود دل خانواده در خانه نشین را برای خوردن نذری ندید
خانواده نیت گرفتن حاجت از نذری را دارد و نذری دهندگان هم عاشق خیرات هستند، کسی باید اینجا هم میانه گیری کند در خانواده که برادرها و پدر مسئولیت این مهم را دارند، مادر ها بچه ها را به تماشا میبرند و خاطره کودک کنار مادرش ازین روزها تا سالیان سال با هر محرم به یادش زنگ می زند و حس عمیق این روزها را بیشتر می کند
پیشنهاد ما در برگزتری بهتر این مراسم بیرون زدن از خانه برای خانه نشین هاست تا علاقه به حضور در جمع نوجوان و جوان و کودک را ببینیم و بیشتر در جهت راه اندازی و شکوه آوری به این مراسم عاشورا و این دست که کم داریم کمک کنیم و بعد از بعد مذهبی به عدالت و هم گون اندیشی مراسم فکر کنیم و خود را در این مراسم عضوی موثر در کنار مردم بدانیم، بنی آدم اعضای یکدیگرند را در مراسم محرم هم میشود راحت دید تا معناهای دیگر را درک کرد
همه اینها ازین بعد که نظر شخصی ما برای بزرگداشت مراسم هیئت های بزرگ است که کار جمعی بهتری باشد و من ها کم تر شوند، پدرها و عمو ها موثر تر، فرزندان مطیع تر و خاندانها نزدیک تر
به گزارش ایرنا، ذوالفقار یزدان مهر روز شنبه در بخشنامه ای به دانشگاه ها ابلاغ کرد: با توجه به فرارسیدن آغاز سال تحصیلی 97-96 و با عنایت به ضرورت آماده سازی لازم برای ایجاد محیطی امن و آرام برای تامین نیازهای تحصیلی و معیشتی دانشجویان ضروری است با بسیج منابع و امکانات دانشگاه ها نسبت به کاهش مشکلات و کمبودها اقدامات لازم صورت گیرد. لذا به منظور پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی، دانشگاه ها موظف هستند ترتیبی اتخاذ کنند، تا ضمن بررسی مناسب، تمهیدات لازم به شرح زیر برای شروع سال تحصیلی جدید با مشارکت دانشجویان در محیطی شاد و با نشاط فراهم شود. دراین بخشنامه تاکید شده است، آمادگی کامل برای اسکان دانشجویان با اولویت اسکان ورودی جدید در خوابگاه و همکاری با خانواده های آنان در روز های ثبت نام وجود داشته باشد. بروشور خدمات صندوق رفاه دانشجویان به دانشجویان جدید الورود در روز ثبت نام و برگزاری جلسه آشنایی و معارفه دانشجویان ورودی جدید در روزهای آغازین سال تحصیلی ارائه شود. مشاوران در خوابگاه ها، برای کاهش استرس و نگرانی های دانشجویان از روزهای آغازین اسکان کار خود را شروع کنند. در بخش دیگری آمده است: سالن های غذاخوری، آشپزخانه ها و خوابگاه های دانشجویی قبل از ورود دانشجویان آماده شود. همچنین رعایت بخشنامه های صندوق رفاه در حوزه خدمات تغذیه (اعم از کنترل، تهیه، طبخ و توزیع) و اجاره بهای خوابگاه های دانشجویی باید رعایت شود. در قسمت دیگری از این بخشنامه آمده است، تقویم پرداخت تسهیلات دانشجویی صندوق رفاه طبق بخشنامه ارسال شده به دانشگاه ها باید رعایت شود.
به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا از جهاددانشگاهی، دانشجویان و طلابی که طی سالهای 1395 تا پایان شهریور سال 1396 در مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری دانشگاهها و یا سطوح معادل آن در حوزههای علمیه از پایاننامه خود دفاع کردهاند، میتوانند از اول مهر تا 15 آذرماه با مراجعه به پایگاه اطلاعرسانی این سازمان به نشانی www.isba.irو تکمیل پرسشنامه الکترونیک و بارگذاری نسخه الکترونیک پایاننامه خود نسبت به ثبت نام در جشنواره اقدام کنند. بخش اصلی این جشنواره شامل 6 گروه علوم پایه، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و معماری، فنی و مهندسی، علوم پزشکی و دامپزشکی و علوم انسانی است و در بخش ویژه نیز پایاننامههای نگارش شده با موضوعهای اقتصاد مقاومتی، معماری و شهرسازی اسلامی، طراحی مد و لباس ایرانی - اسلامی، فرهنگ عمومی و آسیبهای اجتماعی، تجاریسازی دانش و فناوریهای نوین و مطالعات فرهنگی (فرهنگ دانشگاهی، سیاستگذاری فرهنگی، فرهنگ و مدیریت جهادی) پذیرش میشوند. علاقهمندان برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانند به پایگاه اطلاع رسانی www.isba.ir مراجعه کنند. پایاننامههای برگزیده این دوره از جشنواره همچون ادوار گذشته در مراسمی با حضور مسؤولان کشور مورد تقدیر قرار میگیرند، ضمن اینکه برگزیدگان امکان حضور در مرحله نیمهنهایی مسابقات دفاع سه دقیقهای از پایاننامه (3MT) را خواهند داشت. بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی، فرایند اجرایی دومین دوره مسابقات دفاع سه دقیقهای که به ابتکار دبیرخانه جشنواره ملی پایاننامه سال دانشجویی از سال گذشته کلید خورده، طی فراخوانی آغاز شده و قرار است این مسابقات امسال در 9 استان کشور اجرا شود.
به گزارش ایرنا، این همایش از سلسله همایش های آموزش زبان انگلیسی است که بصورت دوسالانه در این دانشگاه برگزارمی شود. اندیشمندان و متخصصان حوزه آموزش زبان انگلیسی، استادان دانشگاه های سراسر کشور از جمله دانشگاه علامه طباطبایی، شهید بهشتی، خاتم، ارومیه، شیراز، فردوسی مشهد، اصفهان و حکیم سبزواری ، مدرسین و دانشجویان آموزش زبان انگلیسی از سراسر ایران در این همایش یک روزه شرکت داشتند. دکتر «زرافشان» معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش و دکتر «علیرضا ولی پور» رییس دانشکده زبان ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران از جمله سخنرانان مراسم افتتاحیه بودند. دکتر ولی پور در سخنان خود هدف اصلی این همایش را ایجاد فرصتی برای اجماع و همفکری محققان، اندیشمندان و دانشجویان با بهره گیری از اندیشه های پژوهش محور ونو در مسیر دستیابی به بهترین و بالاترین رتبه های علمی در آموزش زبان های خارجی عنوان کرد. دکتر «محمد علوی» دبیر علمی همایش نیز در سخنانی شرکت کنندگان در همایش را در جریان تلاش هایی برای برگزاری این همایش قرار داد. کارگاه های علمی در حاشیه این همایش برگزار شد که به مسائل آموزش زبان انگلیسی پرداختند.
به گزارش ایرنا، این همایش از سلسله همایش های آموزش زبان انگلیسی است که بصورت دوسالانه در این دانشگاه برگزارمی شود. اندیشمندان و متخصصان حوزه آموزش زبان انگلیسی، استادان دانشگاه های سراسر کشور از جمله دانشگاه علامه طباطبایی، شهید بهشتی، خاتم، ارومیه، شیراز، فردوسی مشهد، اصفهان و حکیم سبزواری ، مدرسین و دانشجویان آموزش زبان انگلیسی از سراسر ایران در این همایش یک روزه شرکت داشتند. دکتر «زرافشان» معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش و دکتر «علیرضا ولی پور» رییس دانشکده زبان ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران از جمله سخنرانان مراسم افتتاحیه بودند. دکتر ولی پور در سخنان خود هدف اصلی این همایش را ایجاد فرصتی برای اجماع و همفکری محققان، اندیشمندان و دانشجویان با بهره گیری از اندیشه های پژوهش محور ونو در مسیر دستیابی به بهترین و بالاترین رتبه های علمی در آموزش زبان های خارجی عنوان کرد. دکتر «محمد علوی» دبیر علمی همایش نیز در سخنانی شرکت کنندگان در همایش را در جریان تلاش هایی برای برگزاری این همایش قرار داد. کارگاه های علمی در حاشیه این همایش برگزار شد که به مسائل آموزش زبان انگلیسی پرداختند.
دکتر «ستاره مختاری» روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: این دانش آموزان باید احساس کنند که محیط مدرسه فضایی امن است و آنها می توانند به معلمان، مدیران و کارکنان مدارس اعتماد کنند. وی ادامه داد: محیط دوستانه و صمیمی، نقش بسیار زیادی در کاهش استرس و اضطراب دانش آموزان در کوتاه ترین زمان دارد و معمولا در مدارسCopy اینطور عمل می شود. مختاری، جدایی از والدین و حضور در محیط جدید مدرسه را اصلی ترین دلیل نگرانی و اضطراب دانش آموزان به خصوص کلاس اولی ها اعلام کرد و گفت: آنان وارد محیطی جدید شوند که از آن تجربه ای ندارند. حتی در بزرگسالان هم تجربه تغییر و انتقال به شرایط جدید تولید اضطراب و استرس می کند. دکترای روان شناسی شناختی ادامه داد که شروع مدرسه یک تغییر است و هر تغییری به دنبال خود یکسری استرس دارد، به این دلیل فرد از محیطی به محیط جدید وارد دچار استرس می شود، اما بزرگسالان در زمان کمتری آن را مدیریت می کنند.
** والدین نقش موثری در کاهش استرس دانش آموزان دارند وی اظهار کرد: والدین نقش مهمی در مدیریت استرس کودکان دارند. آنان باید با بچه های خود صحبت کنند و از دانش آموزان بخواهند که نگرانی های خود را بیان کنند. باید به بچه ها فضا و مجال دهیم تا نگرانی های خود را به والدین توضیح دهند. مختاری با اشاره به این که توضیح دادن به کودکان در باره فعالیت ها در مدرسه ضروری است، گفت: اما نه در خوبی های مدرسه و نه در سختی های درس خواندن نباید اغراق کرد و لازم است به صورت واقع گرایانه و در عین حال دوستانه مطالب را به بچه ها منتقل کرد. مطالب باید به نحو مطلوب به کودکان منتقل شود تا از استرس و اضطراب دانش آموزان در زمان بازگشایی مدرسه کاسته شود. وی، یادگیری علم و دانش، پیدا کردن دوستان جدید و نظم در زندگی را از جمله ویژگی های بارز مدرسه بیان کرد و گفت: ایجاد آمادگی های عملی قبل از شروع مدرسه، می تواند در مدیریت برخی از اضطراب ها و ایجاد آمادگی در دانش آموزان موثر باشد. مختاری به خانواده ها توصیه کرد که دو تا سه روز قبل از شروع مدرسه کودک را برای ورود آنان آماده کنند. مثلا صبح زود او را از خواب بیدار کنند و با پوشیدن لباس مدرسه مسیر منزل تا مدرسه را طی کنند. عضو هیات علمی پژوهشکده علوم شناختی و مغز دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: خانواده ها در منزل هم با استفاده از روش های 'بازی نقش' می توانند از فرزندشان بخواهند که تصور کند سر کلاس نشسته و خودشان هم نقش معلم و یا همکلاسی را بازی کنند. این بازی های ساده می تواند در ایجاد آمادگی و کاهش ترس و نگرانی کودک نقش مفیدی داشته باشد.
** اکثر استرس های دانش آموزان طبیعی است دکترای روان شناسی شناختی گفت: استرس در اکثر دانش آموزان در زمان بازگشایی مدرسه، طبیعی است و این موضوع بعد از مدتی کوتاه از بین می رود. مختاری با اشاره به این که برخوردهای اولیه معلمان تاثیر مثبتی در کاهش استرس و اضطراب دانش آموزان دارد، ادامه داد: معلمان آموزش و پرورش، آموزش های لازم برای برقراری ارتباط مناسب با دانش آموزان را دیده اند و این کار معمولا به نحو مناسب انجام می شود. وی تاکید کرد: اگرچه عمده بچه ها به راحتی با محیط جدید مدرسه کنار می آیند، اما آمادگی برخی از دانش آموزان برای مشکلات اضطرابی از کودکان دیگر بیشتر است و سخت تر با محیط های جدید هماهنگ می شوند. عضو هیات علمی پژوهشکده علوم شناختی و مغز دانشگاه شهید بهشتی گفت: این افراد نه فقط در مدرسه رفتن، حتی در جریان رشد هم به تغییرات اطراف نظیر زمان از شیر مادر گرفته شدن یا بیرون رفتن مادر از منزل حساس تر بوده و واکنش های منفی شدیدتری نشان می دادند. مختاری با اشاره به اینکه این افراد واکنش های شدید نظیر ترسیدن های غیرعادی از مدرسه نشان می دهند و اضطراب های آنها مدت طولانی تری باقی می ماند. حتی کودک به بهانه های مختلف از جمله دل درد از رفتن به مدرسه امتناع می کند. عضو هیات علمی پژوهشکده علوم شناختی و مغز دانشگاه شهید بهشتی گفت: اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، مشاوران مدارس باید این دانش آموزان را به افراد متخصص مانند روان شناسان معرفی کنند تا هم به خانواده و هم کودک برای رفع مشکل کمک کنند. مختاری ادامه داد: معلمان معمولا در هفته های اول زمان را بیشتر صرف پذیرش دانش آموزان و آشنا کردن آنها با محیط جدید می کنند، بنابراین استرس روزهای اول معمولا در یادگیری نقش منفی ندارد، ولی استرس طولانی مدت می تواند در یادگیری تاثیر منفی داشته باشد. وی افزود: اگر در روزهای اول شاهد حالت هایی مانند گریه کردن دانش آموزان یا خواستن والدین در سر کلاس باشیم، طبیعی است. پدر و مادر منبع اتکا و اطمینان کودکان هستند و کودکان در ابتدا تمایل دارند که احساس کنند به والدینشان دسترسی دارند، اما با افزایش اعتماد و اطمینان به معلم این مسئله معمولا به سرعت حل می شود. براساس اعلام مسئولان وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی گذشته حدود یک میلیون و 400 هزار دانش آموزش پایه اول ابتدایی به مدارس رفتند. در مجموع جمعیت دوره ابتدایی حدود هفت میلیون و 700 هزار نفر است.