بارعایت این 5 نکته مهارت های فتوشاپی خودرا افزایش دهید
نوشته شده توسط : استاد سلام

این روز ها فتوشاپ جزو نرم افزار های محبوب کاربران به شمار می رود، چرا که با آن می توان کار های جالبی را به انجام رساند. اما این نرم افزار دارای یک مشکل است و آن این است که به دلیل داشتن امکانات زیاد، یاد گرفتن استفاده از آن ها چندین سال طول می کشد.

 

کلیک – با این حال شما با رعایت نکاتی می توانید مهارت های خود را برای استفاده از این نرم افزار ارتقا دهید و ما در اینجا قصد داریم تعدادی از آن ها را به شما آموزش دهیم. تا در صورت تمایل بتوانید در دوره فتوشاپ، آموزش فتوشاپ یا کلاس فتوشاپ ما شرکت کنید.

 

میان بر های کیبورد را فرا بگیرید

فتوشاپ یک برنامه بسیار بزرگ با امکانات بی شمار است. هر کدام از ابزار های موجود در این برنامه از طریق منو ها یا تولبار (نوار ابزار) ها قابل دسترس است، ولی به خاطر سپاری محل قرار گیری آن ها و یا شکل و شمایل آیکون آن ها بسیار چالش بر انگیز و دشوار است. صادقانه بگوییم، انجام تمامی کار ها با استفاده از موس در فتوشاپ، کاری پر زحمت و زمان بر است.

۱shortcuts

اگر شما قصد دارید تا در فتوشاپ متخصص شوید، یکی از مهم ترین نکاتی که باید رعایت کنید، استفاده درست از میان بر های موجود در کیبورد است. این میان بر ها استفاده از فتوشاپ را آسان تر می کند. آیا می خواهید از ابزار قلم مو (brush) استفاده کنید؟ کافیست دکمه B را از روی کیبورد بفشارید. می خواهید یک لایه جدید ایجاد کنید؟ پس در مک کلید های Shift+N و در ویندوز کلید هایControl+Shift+N را فشار دهید.

همه ابزار ها و قابلیت های اصلی فتوشاپ دارای کلید های میان بر مخصوص هستند و یاد گرفتن آن ها کاملا با ارزش است. حتی اگر ابزاری که شما زیاد از آن استفاده می کنید کلید میان بر نداشته باشد، خودتان می توانید یکی برای آن ایجاد کنید.

بهترین روش برای یادگیری این کلید های میان بر نیز تهیه یک پرینت از تصویر زیر و نصب آن روی دیواری است که مقابل دید شما قرار داشته باشد. هر زمان که خواستید از یک ابزار استفاده کنید ولی کلید میان بر آن را به خاطر نیاورید با یک نگاه به تصویر پرینت شده، کلید های میان بر آن را پیدا کنید.

Print

 

کارهایتان را با روش های مختلف انجام دهید

می توان گفت که تقریبا تمامی کار ها را می توان با چند روش مختلف در فتوشاپ به انجام رساند. به عبارت دیگر، استفاده از ابزار های مختلف با روش های مختلف می تواند نتیجه یکسانی را در بر داشته باشد. یکی از بزرگترین خطاهای افراد تازه کار این است که آن ها فقط سعی می کنند تکنیکی را یاد بگیرند که اکثر اوقات جواب می دهد، بدون این که بفهمند که ابزار های مختلف دقیقا چه کاری را و چگونه انجام می دهند.

برای مثال شما می توانید از فیلتر High Pass جهت تیز کردن لبه های تصویر استفاده کنید. ولی برای انجام این کار می توان از یک لایه Smart Sharpen نیز استفاده کرد. سوال این است که آیا نتیجه این اعمال یکسان است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که این بستگی به شرایط دارد.

دفعه بعدی که با فتوشاپ کار کردید، سعی کنید از یک ابزار دیگر به جای ابزار همیشگی خود استفاده کنید. برای مثال اگر شما عمدتا از Levels استفاده می کنید، سعی کنید این بار از Curves کمک بگیرید و بر عکس٫ در تصویری که در زیر مشاهده می کنید، هر دو لایه کنتراست را افزایش می دهد. البته گاهی اوقات ممکن است نتیجه مورد نظر خود را به دست نیاورید، ولی اکثر اوقات همه چیز خوب پیش خواهد رفت. در نهایت هر اتفاقی که بیفتد شما حداقل درک عمیق تری را از نحوه عملکرد هر دو ابزار به دست آورده اید.

۲differentways

هنگامی که شما به مرحله ای رسیدید که به جای فکر کردن در مورد چگونگی انجام یک کار در فتوشاپ به اصل کار خود بدون در نظر گرفتن ابزار آن فکر کردید، آن گاه می توانید خود را یک استاد فتوشاپ بدانید.

 

کار حرفه ای ها را دنبال کنید

بسیاری از افراد توانایی استفاده از فتوشاپ را با مشاهده نحوه کار افراد حرفه ای یاد گرفته اند و این روش بهترین راه برای ارتقای مهارت شما در استفاده از این نرم افزار است. دشوار ترین گامی که شما باید در هنگام یادگیری فتوشاپ بردارید این است که از مرحله نحوه استفاده از ابزار ها به زمان مناسب استفاده از هر کدام برسید. مورد اول را می توان بسیار آسان تر از دومی دانست.

بسیاری از افراد برای یادگیری اصول فتوشاپ از دوره های یادگیری آنلاین و مشاهده فیلم های آموزشی استفاده می کنند و سپس با این تفکر که به اندازه کافی یاد گرفته اند، کار خود را متوقف می کنند. اما ما به شما پیشنهاد می کنیم فیلم های آموزشی پیشرفته تری را ببینید; پس از این که از اصول اولیه فتوشاپ درک کاملی پیدا کردید زمان آن است که در دوره هایی شرکت کنید و فیلم های آموزشی ببینید که فراتر از مهارت فعلی شماست. سعی نکنید که از فرد آموزش دهنده تقلید کنید، فقط کار او را مشاهده کرده و یاد بگیرید که او چگونه از هر ابزار استفاده می کند. با انجام این کار شما دانش او را جذب کرده و می توانید خودتان از آن استفاده کنید.

فیلم ها و وب سایت های آموزشی فتوشاپ بسیاری در فضای اینترنت موجود است که شما می توانید از آن ها استفاده کنید.

 

همه کار ها را به یک باره انجام ندهید

یکی از بدترین های کار های ممکن هنگام استفاده از فتوشاپ این است که آن را باز کنید، کل پروژه خود را به یک باره انجام دهید، آن را ذخیره کنید و با مشتریان و یا دوستان خود به اشتراک بگذارید. هنگامی که شما به طور پیوسته روی یک پروژه کار می کنید، پس از مدتی خسته شده و انرژی خود را از دست می دهید و در نتیجه به راحتی هر چه تمام تر اثر خود را نابود می کنید! کافیست شما روی یک اثر میزان بیش از حدی کنتراست و اشباع اضافه کنید تا تصویر عالی خود را به یک تصویر زننده و نامطلوب تبدیل کنید.

برای غلبه بر این مشکل دو راهبر قابل استفاده است. با به کار گیری این راهبرد ها مهارت های فتوشاپی شما یک پله بالاتر می رود. اولین گام این است که میزان شفافیت تمامی افکت ها را به ۷۰% کاهش دهید. برای انجام این کار کافیست تمامی لایه ها را وارد یک گروه کرده و سپس میزان opacity را به ۷۰% برسانید.

در مرحله بعد پس از این که ویرایش تصویر به اتمام رسید، از جای خود بلند شده و به مدت ۲۰ دقیقه به کار دیگری مشغول شوید. به خاطر داشته باشید در این مدت هرگز به تصویر خود نگاه نکنید. پس از اینکه بازگشتید می توانید با چشمانی بدون خستگی به اثر خود نگاه کرده تا مشکلات و کم و کاستی های تصویرتان را پیدا کنید.

 

از روش های ویرایش غیر مخرب (Non-Destructive) استفاده کنید

یکی از نکاتی که شما باید هنگام ویرایش تصاویر خود به آن توجه داشته باشید، انجام ویرایش به صورت غیر مخرب است. اساسا برای ویرایش یک تصویر دو راه عمده وجود دارد: شما می توانید پیکسل های اصلی تصویر را ویرایش کنید و یا با استفاده از روش ویرایش غیر مخرب، تغییرات مورد نظر خود را به گونه ای اعمال کنید که همیشه قابل برگشت و حذف کردن باشند. ویرایش مستیم پیکسل های تصاویر زمانی رخ می دهد که شما بخواهید اثر خود را ذخیره کنید و از آن خروجی بگیرید.

استفاده از تکنیک ویرایش غیر مخرب می تواند در نحوه کار شما با فتوشاپ تغییرات اساسی ایجاد کند. با استفاده از این تکنیک به جای این که در مواقعی که تغییر نامطلوبی در تصویر اعمال شده مجبور باشید قدم به قدم به عقب برگردید و دوباره همه کار ها را از اول انجام دهید، می توانید قسمت مورد نظر را مستقیما ویرایش و بازسازی کنید. برای مثال به جای استفاده از ابزار های Adjustments از لایه های Adjustment استفاده کنید و یا به جای استفاده از Sharpen، Dodge و Burn از فیلتر ها و لایه های Curves استفاده نمایید.

۵NonDestructive

در اینجا ما بیش تر از این نمی توانیم در مورد تکنیک های ویرایش غیر مخرب توضیح دهیم. بهتر است شما فیلم های آموزشی افراد حرفه ای را مشاهده کرده و به نحوه استفاده آن ها از این تکنیک ها دقت کنید و در کارهای خود اعمال نمایید.

 

در اینجا ما پنج نکته برای ارتقای مهارت های خود در زمینه نرم افزار فتوشاپ را ارائه کردیم. اگر چه ممکن است این نکات ساده باشند ولی برای رعایت بعضی از آن ها به زمان زیادی نیاز است. شما نمی توانید تمامی کلید های میان بر را در یک شب فرا بگیرید و یا فیلم های آموزشی را در یک روز تماشا کنید. اگر چه نکات دیگر را می توان به سرعت فرا گرفت و اجرا کرد. بنابر این دفعه بعد که از نرم افزار فتوشاپ استفاده کردید سعی کنید موارد گفته شده را رعایت کنید. ما به شما قول می دهیم در صورت انجام این کار خروجی نهایی شما بسیار بهتر از گذشته خواهد بود.

منبع : http://click.ir/1395/01/29/6ways-to-speed-up-android-devices/





:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مرداد 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: