بخور نخور های فصل امتحانات
نوشته شده توسط : استاد سلام

اکثر ما به اشتباه فکر می کنیم که رمز موفقیت در امتحانات این است که خودمان را در اتاقی حبس کنیم و بکوب درس بخوانیم. اما اشتباه نکنید، این مسئله تنها بخشی از رموز موفقیت استیم. 

خوب است بدانید که با یک تغذیه درست و مناسب می توان علاوه بر تقویت حافظه، از اضطراب و استرس نیز پیشگیری کرد. مطمئن باشید یک برنامه غذایی درست، در موفقیت شما بی تاثیر نخواهد بود. البته فراموش نشو دکه اولین قدم برنامه ریزی درسی درست است که اگر تا امروز برنامه ریزی نداشتید میتوانید الان از  نمونه برنامه ریزی درسی کنکور 96 برای رشته ریاضی و نمونه برنامه ریزی درسی کنکور 96 برای رشته تجربی استفاده کنید.

پیروی از یک الگوی درست تغذیه ای، عملکرد تمام ارگانهای بدن را منظم خواهد کرد. با نزدیک شدن به فصل امتحانات، تقویت حافظه از بک سو و کاهش اضطراب از سوی دیگر دارای اهمیت مضاعفی خواهند شد.

خوردن صبحانه در تمام طول سال اثر قابل ملاحظه ای بر روی حافظه و فرآیند یادگیری خواهد داشت. گنجاندن غلات سبوس دار و انواع کربوهیدرات ها، پروتئین ها و ویتامین ها در این وعده، قدرت فراگیری دانش آموزان را ارتقاء خواهد داد. لازم است چنانچه کلاس تدریس خصوصی زبان انگلیسی یا دیگر دروس کنکور در ساعات اولیه صبح برگزار می شود، حتماً صبحانه به صورت کامل خورده شود.

 

روش اشتباهی که بسیار رایج است، خوردن مکمل های دارویی توسط دانش آموزان در ایام امتحانات است. بیشتر این مکمل ها نه تنها مفید نیستند، بلکه اثرات سوء مستقیم یا غیر مستقیم بر فرآیند یادگیری دارند.

موضوع دیگری که به عنوان یک باور اشتباه دیگر به آن می پردازیم، این است که لزوماً برای افزایش میزان تمرکز، نیاز به خوردن بیش از حد مواد غذایی نسیت. دریافت غذاهایی سنگین و چرب، می تواند سبب اختلالات گوارشی و به هم خوردن تمرکز افراد شود.

نکته مهم دیگر، تقسیم میزان غذایی مورد نیاز بدن به ۳ وعده اصلی و ۲ تا ۳ میان وعده است تا بدن به طور تدریجی مواد مغذی را در طول روز دریافت کند. دانش آموزان می توانند در فرصت های استراحت بین دو کلاس آموزشی یا زنگ های تفریح در مدرسه، از مواد غذایی مفید مثل انواع مغزها و میوه جات استفاده کنند. 

از خوردن قندهار ساده مثل شکر، مربا، شکلات و قند خودداری کنید. خستگی و بی حوصلگی از عوارض مصرف قندهار ساده هستند.

برای ایجاد آرامش حین خواب، یک لیوان شیر ولرم بنوشید.

دیگر خوراکی های کاهنده اضطراب عبارتند از تخم مرغ، خشکبار، ماهی و سویا.

بین ۵ تا ۸ لیوان آب بنوشید.

از مصرف نوشیدنی های حاوی کافئین در طولانی مدت بپرهیزید.

استاد سلام مرجع تدریس خصوصی برنامه نویسی و تدریس خصوصی فیزیک ، آماده شنیدن تجربیات و پیشنهادات شما دانش آموزان عزیز در این زمینه خواهد بود.





:: برچسب‌ها: تدریس خصوصی , هزینه تدریس خصوصی , کلاس آنلاین , کلاس مجازی , تدریس خصوصی فیزیک , تدریس خصوصی برنامه نویسی ,
:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: