چگونه با کودکان شیطان در کلاس رفتار کنیم؟
نوشته شده توسط : استاد سلام

شاید شما هم در زمره معلمانی هستید که با کودکان بیش از حد با انرژی و شیطان برخورد داشتید و در راه آموزش و برخورد با آنها دچار مشکل شدید. در صورتی که تجربیات ثابت کرده است برخورد و کنترل درست انرژی کودکان شیطان  منجر به کشف خلاقیت کودک و ارتقای آن گردد. با تعدادی از تکنیک های رفتاری با این کودکان میتوانیم نقش بزرگی در موفقیت این دانش آموزان داشته باشیم.

1.استفاده بهینه از انرژی بیش از حد آنها

معلم باید به لین فکرکند که ریشه این بی قراری در کودک چیست؟ دلیل این اتفاق انرژی بیش از حدی است که کودک با آن متولد شده است. پس معلم باید به او آموزش دهد که چگونه از انرژی اش استفاده کند. اگر کودک متوجه آموزش های معلم نشد، باید به صورت عملی به او یاد دهد. مثلا وظایفی در کلاس به او اختصاص دهد. مانند آب دادن به گلدان ها یا پاک کردن تخته. آن کودک می تواند انرژی اش را برای انجام کارها تخلیه کند.

2.اختصاص زمان بیشتر

زمان بیشتری برای آموزش این کودکان اختصاص دهد. اگر کودکان شیطان عمل بدی انجام دادند باید به آن ها اثرات بد این اعمالشان را نشان دهید. آن زمان اضافه ی اختصاص یافته به آن ها در واقع برای ایجاد نظم در کلاس شماست و می توانید تاثیرات مثبت وجود نظم در کلاس گروهی یا کلاس خصوصی به آن ها توضیح دهید.

3.سعی و خطای بیشتری انجام دهید.

به قول معروف، نیاز مادر  نوآوری است. درست است، اما آزمایش های بیشتر و سعی و خطای بیشتر راه های جدید و بهتری را برای کنترل دانش اموزان به شما نشان می دهد. مثلا شما میتوانید به او بگویید که در مدرسه، تکالیف خانه را کامل کند و یا با هم نقاشی کنید. هر آزمایشی می تواند نشان دهد که کودک در چه زمینه ای استعداد بالایی دارد و از انرژی بالایش به صورت کارآمد استفاده می کند. برای مثال بعضی کودکان با بقیه بچه ها دعوا می کند. شما میتوانید آن هرا دعوت کنید به انجام بازی در مدرسه و وقتی در رقابت برنده شد، در آنجا مشخص می شود که هر تنبیهی نابه جا بوده و فقط باعث سرکوب استعدادهای آن کودک می شدید.

4.قوانین منعطف بگذارید.

قوانین خود را در مقابل کودکان شیطان منعطف کنید چون ممکن است قوانینقوانین محکم شما مانع رشد کودکان شود. قوانین محکم،  کودکان شیطان را در راه استفاده منفی از انرژیشان قرار میدهد. مقداری دلسوزانه تر برخورد کنید! مثلا اگر دانش آموزی از شکستن لوازم التحریر بقیه بچه ها لذت میبرد.هرگز او را از آمدن به مدرسه منع نکنید. این ضعف کاری شماست اگر نتوانید به عنوان معلم نتوانید رفتار مناسب با این کودکان داشته باشید. قوانین منعطف برای آن ها قرار دهید. یک چوب بزرگ به آن کودک بدهید. هربار که او خواست لوازم التحریر بقیه را بشکند این آزمایش را انجام دهید. روزی که آن کودک شیطان توانست چوب بزرگ را بشکند او را به حضور در کلاس های وزنه برداری تشویق کنید. ممکن است دانش آموز بسیار شیطان امروز، قوی ترین وزنه بردار جهان فردا باشد!

                                             با کودکان شیطون چطور رفتار کنیم ؟

5.رهبر بسازید!

اگر دانش آموزی چهره بدی به بقیه نشان میدهد، او را به عنوان نماینده کلاس انتخاب کنید. به او فرمان دهید که او نماینده کلاس است." یک رهبر اختیار تصمیم گیری برای بقیه دارد و بقیه افراد هم از او پیروی می کنند. اگر به آن ها چهره بدی نشان دهی آن ها هم چهره تو را به خودت نشان میدهند. آیا دوست داری از همه آن ها این چهره بد را ببینی؟! باهوش باش! خوش تیپ و خوش چهره باش. بقیه افراد هم هم از تو  پیروی می کنند."

امیدوارم ساختن رهبر از این کودکان ویژگی های کیقیتی خوب آن هارا زنده کند.

6. فقط رفتارهای ناهنجارشان را کنترل کنید.

یک معلم فقط این اجازه را دارد که در مقابل کارهای زشت تنبیه قرار دهد. به جای استفاده از تنبیهات فیزیکی، 100 راه وجود دارد. حتی تنبیهاتی وجود دارند که میتواند برای کودکان و دانش آموزان مفید باشد. برای مثال میتوانید همه کودکان شیطان را که باعث برهم خوردن نظم کلاس می شوند مجبور کنید چند دور، دور حیاط بدوند یا در دوره های آموزشی نیم ساعت بیش تر بماند.

7.ایجاد انگیزه کنید.

یک معلم باید برای کودک شیطان ایجاد انگیزه کند. میدانستید شیطان بودن فوائد بسیاری دارد!!!!

  • نشانه سالم بودن کودک است.
  • مردم عادی مقدار زیادی غذا میخورند که انرژی داشته باشند اما کودکان شیطان در حال حاضر ارژی بسیاری برای انجام هر کاری دارند.
  • کودکان شیطان کارهایشان را با شور و اشتیاق انجام میدهند. این اشتیاق رمز موفقیت است! شما معلم هستید اما الزاما موفق نیستید. شما می توانید این اشتیاق را از کودکان شیطان یاد بگیرید.این یادگیری ممکن است چالش بزرگی برایتان باشد. از یک طرف شما آموزگار هستید، از طرفی ایندانش آموزان کلاستان را به هم میریزند، چگونه میخواهید از آن ها یاد بگیرید؟!!!!
  • اما یادتان باشد بدون شور و اشتیاق لازم هرگز در زندگی موفق نخواهید بود!اگر این شانس را از دست بدهید دیگرشانس از دست رفته است!!

اشتیاق شما در انجام هرکاری 10 برابر همه علمی که دارید تاثیرگذار است

استاد سلام مرجع تدریس زبان انگلیسی، تدریس خصوصی زیست و سایر دروس امیدوار است از این نکات در کلاس های حضوری و یا کلاس آنلاین استفاده کنید.





:: برچسب‌ها: تدریس خصوصی زبان انگلیسی , تدریس خصوصی زیست , کلاس آنلاین , دوره آموزشی , هزینه تدریس خصوصی , تدریس خصوصی ,
:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: