مراکز مشاوره‌ از آسیب‌های اجتماعی در دانشجویان پیشگیری کنند
نوشته شده توسط : استاد سلام

رئیس سازمان امور دانشجویان رسالت دانشگاه‌ها در امر مشاوره را مهم توصیف کرد و گفت: با افزایش فعالیت مراکز مشاوره‌ای دانشگاه‌ها، باید از آسیب‌های اجتماعی در میان دانشجویان جلوگیری کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، نشست معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان در دانشگاه کردستان برگزار شد.

 در آیین افتتاحیه این نشست دکتر مجتبی صدیقی اظهار کرد: در وزارت علوم علیرغم همه فراز و نشیب‌ها، شاهد ثبات و پیشرفت موثر رشد کمی و کیفی همه بخش‌های آموزش عالی بوده‌ایم.

وی تاکید کرد: همه دانشگاه‌های کشور باید برای بین المللی شدن نقشه راه طراحی کرده و آمادگی لازم را از جهت رفاهی و زیرساختی برای رسیدن به این هدف داشته باشند.

صدیقی جذب دانشجویان غیرایرانی را بهترین راه برای تحقق بین المللی شدن دانشگاه‌ها اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۲۵ هزار و ۴۸۵ نفر دانشجوی بورسیه و غیربورسیه خارجی در کشور مشغول به تحصیل هستند که تا پایان برنامه ششم باید این میزان به ۷۵ هزار نفر برسد.

وی تحقق این هدف را نیازمند فراهم کردن زیرساخت‌ها و حمایت کمی و کیفی از دانشگاه‌ها برای بین المللی شدن عنوان کرد و آن را موجب ایفای نقش مثبت دانشگاه‌های کشور در عرصه بین الملل دانست.

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در ادامه با اشاره به اینکه سالانه ۴ هزار نفر اتباع غیرایرانی از طریق آزمون وارد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور می‌شوند، عنوان کرد: سالانه تعدادی از اتباع غیرایرانی نیز از طریق بورسیه و با تلاش وزارت علوم و دانشگاه‌ها جذب می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با تاکید بر نقش موثر دو حوزه مشاوره و سلامت در دانشگاه‌ها، آنها را بخش مهمی از کار دانشگاه‌ها دانست که در وزارت علوم نیز بر آن بسیار تاکید می شود.

صدیقی وظیفه و رسالت دانشگاه‌ها در امر مشاوره را بسیار مهم توصیف کرد و افزود: با ارائه مشاوره و افزایش فعالیت مراکز مشاوره‌ای دانشگاه‌ها، باید از آسیب‌های اجتماعی درمیان دانشجویان جلوگیری کرد.

وی به تاثیر تربیت بدنی و ورزش بر روحیات دانشجویان نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر میانگین فضای ورزشی دانشگاه‌های کشور ۱.۱۸ متر مربع است که باید آن را به ۱.۵۰ متر مربع برسانیم.

معاون وزیر علوم با تاکید بر اهمیت دادن به مطالبات دانشجویان، از معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها خواست تا خواسته‌های دانشجویان را دنبال کنند اما به آنان وعده های غیرممکن ندهند چرا که دادن وعده‌هایی که امکان عملی کردن آنها وجود نداشته باشد، مشکلات دانشگاه‌ها را تشدید می‌کند.

 صدیقی بیان داشت: در قالب صندوق رفاه دانشجویان باید زمینه برای ادامه تحصیل همه دانشجویان فراهم شود و هیچکس به دلیل مشکل مالی از تحصیل جا نماند.

استاد سلام مرجع اصلی تدریس خصوصی از جمله تدریس خصوصی زبان آلمانی و تدریس زبان انگلیسی

منبع:mehrnews.com

 





:: برچسب‌ها: تدریس خصوصی زبان آلمانی , تدریس زبان انگلیسی ,
:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 شهريور 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: