5 دلیل اصلی که در دنیای امروز باید زبان یاد بگیریم
نوشته شده توسط : استاد سلام

بسیاری از ما وقتی دانش آموز بودیم و مجبور به گذراندن درس عربی و زبان انگلیسی در مدرسه بودیم، با نفرت سر کلاسهای این دو درس می نشستیم و تمام زنگ را به ساعتمان نگاه میکردیم تا زودتر تمام شود و از زیر آن همه فشار خلاص شویم. زمان گذشت و بعد از اتمام مدرسه و آشنایی با جهان لایتناهی و کشورهای پر از رنگ و بوی متنوع، حسرت خوردیم که چرا زبان بلد نیستیم! یا ساده تر بگویم وقتی در دانشگاه مجبور شدیم مقاله ای انگلیسی را ترجمه کنیم بعد از یک هفته زمان گذاشتن ناکام ماندیم و به مترجمان خیابان انقلاب متوسل شدیم. امروزه ضرورت یادگیری زبان انگلیسی مانند یادگیری الفبا شده است. از زبان انکلیسی که بگذریم، دنیا آنقدر کوچک و در دسترس شده است که به راحتی می توان با چند کلیک به کشوری کوچک در جنوب آفریقا سفر کرد و با فرهنگ و زبان و آداب و رسومشان آشنا شد. معجزه یادگیری زبانهای متفاوت ا ما شخصیتی جذاب و متفاوت خواهد ساخت. وقتی یک زبان می آموزید تنها به آموخته هایتان اضافه نشده است، شما بزرگتر شده اید! در این مقاله به دنبال مروری بر این تفاوتها هستم. تا به شما نشان بدهم چگونه میتوانید با یادگیری یک زبان، عوض شوید:

1. راحت تر تصمیم می گیرید!
محققان دانشگاه شیکاگو در تحقیقی به این نتیجه دست یافتند که افرادی که به سختی میتوانند تصمیم گیری کنند و از میان چند راه ممکن بهترین راه را انتخاب کنند، بعد از یادگیری زبانی جدید، راحت تر می توانند با زبان جدیدشان راه های ممکن را سبک سنگین کنند و تصمیم گیری کنند. در زبان جدید برای آنها شک و تردیدهای زبان مادریشان کمرنگ میشود و وضوح تصمیم درست بالاتر می رود.

2. فرصت شغلی بهتر را جذب می کنید:
تصور کنید خانم الف و خانم ب هردو لیسانس کامپیوتر دارند. خانم الف چندین نرم افزار را بلد است و خانم ب از مهارت مکالمه و نوشتاری زبان بالایی برخوردار است. هر دوی آنهابرای سمت مسئول دفتر درخواست داده اند. به نظر شما برای مسئول استخدام شرکت استخدام کدام یک منطقی تر است؟ اسخ من به این سوال کسی است که تسلط کافی به یک زبان دارد. کسی که این تسلط را در گذر زمان کسب کرده است از میانگین هوشی بالاتری نسبت به یک زبانه های مشابه خود برخوردار است. یادگیری زبان یک تمرین حهت تقویت عضلات مغز است و سبب بزرگ شدن آن میشودو هوش را بالا می برد. همین کافی است تا متجه شم کسی که زبان را بخوبی صحبت میکند از مهارت یادگیری نرم افزارهای موردنیاز من نیز برخوردار است. ضمن اینکه من با استخدام شخصی مسلط به دو زبان در سمتی که روابط عمومی خوب می طلبد، تا حدودی اینده شرکت را از نظر ایجاد ارتباط مناسب و اثرگذار داخلی و خارجی تضمین کرده ام، را که افراد با مهارت صحبت و شنیدن دو زبان، قدرت درک متقابل و ارتباطی بالاتری دارند.

3. محدودیت زبان شما، محدودیت دنیای شماست:
جمله بالا از یک فیلسوف اتریشی به نام "لودویگ ویتگنشتاین" است.

 کسانی که آشنایی با چند زبان دارند، در واقع چند فرهنگ و جغرافیا و کشور را می شناسند. اگر امکان سفر به این کشورها را داشته باشند سفرشان راحت تر و لذت بخش تر خواهد بود و اگر سفر برایشان ممکن نباشد هم به سوی آشنایی با سبکهای مختلف زندگی، گسترده شدن افق دیدشان در زندگی قدم برداشته اند و بدون سفر کردن با فرهنگ، آداب و رسوم و ارزشهای کشورهای دیگر آشنا شده اند و به نوعی یک "شهروند جهانی" لقب گرفته اند. جالب است بدانید زمانی که شما به اولین زبان بیگانه خود مسلط شدید یادگیری زبان دوم و سوم و

... برایتان به مراتب آسانتر خواهد بود به عنوان مثال اگر شما تدریس زبان انگلیسی داشتید و به زبان انگلیسی مسلط شدید پس شک نکنید یادگیری زبان آلمانی که به زبان سخت برای یادگیری معروف است برایتان راحت تر خواهد بود.  پس قدم اول را برای جهانگردی بردارید، قدم های بعدی راحت تر خواهند بود.

4. با آلزایمر بجنگید:
راههای زیادی برای به تعویق انداختن آلزایمر وجود دارد و یکی از موثرترین راهها آموختن یک زبان جدید است. زبان جدید از قسمتی از حافظه که مربوط به خاطرات است محافظت می کند و با افزایش تمرکز و دقت تا حد ممکن فراموشی را کم می کند.حتما میدانید یکی از دلایل حواس پرتی کمبود اعتماد بنفس است. یادگیری زبان جدید اعتماد بنفس از دست رفته را جبران می کند و پنجره های جدیدی از دنیای خلاقانه را به روی یادگیرنده هایش می گشاید.

5. با تسلط بر زبان جدید میتونید برای خودتان کسب درآمد کنید:

زمانی که شما به یک زبان مسلط باشید با چند جلسه میتونید فوت و فن های آموزش چه به صورت حضوری چه به صورت کلاس آنلاین را یاد بگیرید و از پایه های پایین تر تدریس خصوصی زبان چه تدریس زبان انگلیسی باشد چه تدریس خصوصی زبان آلمانی و ... را شروع کنید و همین علمتون رو به درآمد تبدیل کنید.

5 دلیل از صدها دلیل یادگیری زبان در این مقاله آورده شد. خواندن تاریخ کشورها، ما را با سرگذشت آنها آشنا می کند و به ما افق دید می دهد. یادگیری زبان هر کشوری گنجینه ای از مرور تاریخ، جغرافیا، فرهنگ، آداب و رسوم و ... آن کشور هست. این لذت و هیجان را از خودتان دریغ نکنید.





:: برچسب‌ها: تدریس خصوصی , تدریس خصوصی زبان , تدریس زبان انگلیسی , تدریس خصوصی زبان انگلیسی , تدریس خصوصی زبان آلمانی ,
:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 دی 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: