دانشگاه علوم بهزیستی مجری { مداخله زودهنگام برای کودکان ناشنوا }
نوشته شده توسط : استاد سلام

مرکز تحقیقات توانبخشی اعصاب اطفال دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی مجری برنامه جهانی «مداخله زودهنگام خانواده محور برای کودکان ناشنوا/ کم شنوا» در کشور شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی،  دکتر گیتا موللی دبیر کمیته مطالعات ناشنوایی/کم شنوایی مرکز تحقیقات توانبخشی اعصاب اطفال دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با اعلام این خبر افزود: این مرکز تحقیقاتی با تشکیل کمیته مربوطه ضمن همکاری با کمیته بین المللی «مداخلات زودهنگام خانواده محور برای کودکان ناشنوا/ کم شنوا (FCEIبرنامه جهانی را در سراسر کشور اجرا می کند.

وی گفت: کمیته بین المللی «مداخلات زودهنگام خانواده محور برای کودکان ناشنوا/ کم شنوا (FCEIهر دو سال یکبار، کنفرانس بین المللی برای آگاه سازی دولت ها و جوامع مختلف نسبت به تاثیرات مداخلات بموقع و زودهنگام  در زندگی و آینده تحصیلی و شغلی کودکان ناشنوا/ کم شنوا برگزار می کند.

موللی به عنوان عضو و نماینده جمهوری اسلامی ایران در این کمیته بین المللی افزود: به گواه نتایج تحقیقات بی شماری که در جهان انجام شده است، ناشنوایی نوزاد اگر در زایشگاه و در بدو تولد تشخیص داده شود و بلافاصله ، مداخلات علمی و اساسی (توانبخشی شنوایی، گفتاری، روانشناسی و...) برای نوزاد آغاز شود، کودک می تواند دقیقا مانند همسالان شنوای خود، تدریس خصوصی زبان و گفتار بیاموزد.

وی با اشاره به شیوع بالای اختلالات شنوایی در جهان که سبب شده تا از هر هزار تولد زنده ، بین سه تا شش کودک ناشنوا به دنیا بیایند، تاکید کرد: با توجه به اهمیت مداخلات از سن نوزادی، اجرای برنامه «مداخلات زودهنگام خانواده محور برای کودکان ناشنوا/ کم شنوا» به تمامی کشورها توصیه شده است

عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی یادآور شد: برای اجرای این برنامه در ایران و نهادینه کردن این نگرش در کشورمان، سمینارهای استانی با همکاری انجمن علمی شنوایی شناسی ایران ، برنامه ریزی شد که تاکنون چهار سمینار از مجموعه شش سمینار پیش بینی شده در چهار استان و شهرهای اراک، کرج ، قم و اهواز برگزار شده است.

دبیرعلمی سمینارهای استانی برنامه «مداخلات زودهنگام خانواده محور برای کودکان ناشنوا/ کم شنوا» اظهار داشت: تا پایان سال جاری ، دو سمینار دیگر از این مجموعه در استان های مازندران و بوشهر و تحت نظارت علمی کمیته بین المللی (FCEI) برگزار خواهد شد.

موللی افزود: در این سمینارها ، تمامی کارشناسان گفتاردرمانی، شنوایی شناسی، روانشناسی، مشاوره و پزشکان مشارکت دارند ضمن آنکه خانواده های افراد کم شنوا و ناشنوا نیز شرکت می کنند.

وی همچنین ، از مراکز و سازمان هایی مانند سازمان بهزیستی ، آموزش و پرورش تدریس خصوصی کودکان استثنایی ، سازمان روانشناسی و مشاوره و مرکز کاشت حلزون ، بعنوان همکاران کمیته مطالعات ناشنوایی/کم شنوایی مرکز تحقیقات توانبخشی اعصاب اطفال دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در برگزاری سمینارهای استانی ، نام برد.ادامه مطلب

منبع : خبرگزاری مهر

استاد سلام مرجع تخصصی برگزار کننده دوره های تدریس خصوصی , هزینه تدریس خصوصی , تدریس خصوصی کودکان استثنائی , تدریس خصوصی زبان و ... آرزوی سلامتی برای این عزیزان دارد.





:: برچسب‌ها: تدریس خصوصی , هزینه تدریس خصوصی , تدریس خصوصی کودکان استثنایی , تدریس خصوصی زبان ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 دی 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: