مهم ترین قدم برای موفقیت در سال جدید چیست؟
نوشته شده توسط : استاد سلام

سال جدید چند روز دیگر آغاز می شود و مانند شنبه هایی که همیشه به خودمان قولش را می دهیم تا از آن روز رژیم بگیری، درس بخوانیم، پس انداز کنیم و ... به ما لبخند می زند و می پرسد برنامه شما برای این یک سال چیست؟

همراه با نو شدن طبیعت، ما نیز باید به دنبال یک گام مهم برای پیشرفت و موفقیتمان باشیم. یکی از مهم ترین مسائلی که به شما در بهتر بودن کمک می کند، اهداف شماست. چند روز ابتدایی سال بهترین فرصت جهت هدفگذاری های یکساله است، در این مقاله به چند تکنیک در جهت هدفگذاری موفق اشاره خواهیم داشت:

1. خود را شناختید؟

اولین قدم در هدفگذاری، شناسایی توانایی ها، علائق و نیازهاست. هنر خودشناسی مقوله ای بسیار مهم و پیچیده است که توضیحات آن در این مقاله نمی گنجد اما در قدم اول هدف گذاری باید به نیازها و توانایی ها و علائق خودتان اشراف داشته باشید. اهداف شما از نیازها و علائق شما سرچشمه می گیرند و باید متناسب با توانایی هایتان باشند. این اصل را فراموش نکنید!

2. بهترین دفترتان را برای این کار کنار بگذارید.

نویی صفحات اول دفتر مشق دبستان همیشه مارا ترغیب به نوشتن می کرد. برای نوشتن اهدافتان نیز، دقتری را انتخاب کنید که دوستش دارید و همیشه سعی کنید برای نوشتن در آن نهاست سلیقه و نظم را به خرج دهید. مکتوب شدن اهدافتان، دستیابی به آنها را آسانتر و در دسترس تر خواهد کرد. نوشته شدن آنها باعث می شود شما آنها را جدی بگیرید و فراموش نکنید. کسی که هدفهایش را می نویسد، از کسی که آنها را در ذهنش مرور می کند، یک قدم جلوتر است.

3.ساختار هرمی را به خاطر بسپارید!

هرم دقیقا همان شکلی است که شما را در دستیابی به اهداف یاری می کند. هرم در هر وجه خود یک مثلث دارد. در رای این هرم، هدف بزرگ و بلند مدت خود را قرار دهید و در طبقات پایینی آن اهداف میا مدت و کوتاه مدتتان در جهت رسیدن به هدف بلند مدت در نظر بگیرید. هدف بلند مدت از تهدادی هدف میان مدت و کوتاه مدت تشکیل شده است که وسعت طبقات پایینی هرم به شما این امکان را می دهد که با خیالی آسوده آنها را در هرم جای دهید. در آخر عمر هرم را تعیین کنید و در هر مرحله پیشرفتتان را از پایین به بالا پیگیری کنید.

هرم هدف گذاری

 4. ارزیابی میزان پیشرفتتان به اندازه دستیابی به اهداف اهمیت دارد.

در دفترتان همیشه جایی برای ارزیابی میزان دستیابی به اهدافتان بگذارید. به عملکرد خودتان نمره بدهید و نقاط ضعف و قوتتان را بنویسید. در صورت تحقق هدف از خودتان تشکر کنید و در صورت عقب ماندن از هرم به خودتان سخت بگیرید. یادتان باشد گاهی محقق نشدن یک برنامه یا هدف باعث می شود تصور کنید دستیابی به اهداف خیلی هم جدی نیست و می شود آنها را نادیده گرفت و یا پالایش کرد. پس ضمن آنکه در مسیر دستیابی به اهدافتان انعطاف لازم را حفظ می کنید، در تحقق آنها نیز جدی، سختگیر و دقیق باشید.

فراموش نکنید برای اهدافتان بجنگید و با برنامه پیش بروید. استاد سلام مرجع تدریس خصوصی ضمن تبریک سال نو مانند هر سال در کنار شماست تادر تحقق اهدافتان شما را یاری کند. اگر در دفتر هدفهایتان نوشته اید که میخواهید یک نوازنده موفق، یک آشپز حرفه ای، یک مترجم زبردست شوید، می توانید با کمک کلاس های تدریس خصوصی آشپزی، تدریس خصوصی موسیقی، تدریس خصوصی زبان دستیابی به این اهداف را میسر کنید.





:: برچسب‌ها: تدریس خصوصی , تدریس خصوصی زبان انگلیسی , تدریس خصوصی زبان آلمانی , تدریس خصوصی زبان فرانسه , تدریس خصوصی زبان ترکی استانبولی ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 فروردين 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: