بیایید امروز به سبک بقیه دنیا زندگی کنیم!
نوشته شده توسط : استاد سلام

چهار سال پیش در سپتامبر 2013، اهالی محله هنگونگ دونگ در شهر سوون کره جنوبی تجربه ی شگفت انگیزی را رقم زدند. برای یک ماه، محله  را از خودرو خالی کردند. ساکنان 4300 نفری این محله برای یک ماه تصمیم گرفتند از خودرو استفاده نکنند.

درگیر کردن جدی شهروندان در طرح های محیط زیستی از سیاستهای اصلی شهر سوون بود.

این اتفاق، پس از اینکه بطور مداوم در این شهر رخ داد، در جاهای مختلف دنیا نیز از آن استقبال شد. به همین دلیل روز 22 سپتامبر که مصادف با روز اول مهر در تقویم شمسی است، به عنوان روز بین المللی بدون خودرو نام گرفت.

هدف از اجرای طرح روز جهانی روز بدون خودرو، طرح ترویج استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی، دوچرخه سواری و پیاده روی است.  دولتها در این روز از مردم می خواهند  تا در خیابانها با یکدیگر ارتباط بیشتری برقرار کنند و از صحبت کردن با یکدیگر در مکانهای عمومی لذت ببرند.

مسلما نگرانی های زیست محیطی، تنها هدف نامگذاری چنین روزی نبوده است و رفته رفته جنبه زیست محیطی این حرکت پر رنگتر و به جریانی بین المللی در حمایت از محیطی که در آن زندگی می کنیم، تبدیل شد.

22 سپتامبر مصادف با اول مهر، مردم در بسیاری از نقاط مختلف جهان در یک اتفاق بین المللی روزی بدون ترافیک، استرس و آلودگی هوا را جشن می گیرند.

همه اینها را گفتیم تا برسیم به اینکه آیا ما هم وظیفه داریم  یک روز هم شده برای کره ای که در آن زندگی می کنیم، ارزش قایل شویم و هر کدام از ما با رعایت نکاتی کوچک، نقشی موثر در کاهش بار ترافیکی شهر و آلودگی زیست محیطی ناشی از آن خواهیم داشت. به هر حال این روز، فقط یک روز تقویمی نیست و باید یک روز اجرایی باشد.

در ادامه نکاتی را به عنوان پیشنهاد برای شما خواهیم داشت:

 

  1. با همکاران و دوستان خود قرار بگذاریم تا برای رفتن به محل کار و یا رساندن کودکان خود به مدرسه همکاری کرده و تعداد خودروهای کم سرنشین را کاهش دهیم.
  2. برای مسیرهای کوتاه به جای استفاده از وسیله نقلیه شخصی، پیاده روی کنیم یا از دوچرخه استفاده کنیم.
  3. برنامه خود را تنظیم کنیم تا برای انجام دادن چند کار، یکبار از خانه بیرون برویم.
  4. با پیشرفت تکنولوژی بسیاری از فعالیتهای روزانه مثل پرداختهای روزانه و یا کارهای بانکی، حتی نوبت گیری مراکز پزشکی و خدمات رسانی را نیز می توان پشت کامپیوتر شخصی و بطور آن لاین انجام داد.
  5. دانش آموزانی که برای رفتن به کلاسهای تدریس خصوصی کنکور یا آموزشگاههای تدریس خصوصی به همراه پدر یا مادرشان و از ماشین شخصی استفاده می کنند نیز میتوانند با درخواست کلاسهای آن لاین کمک شایانی به کم شدن ترافیک شهری می کنند.
  6. آموزشگاههای تدریس خصوصی و معلمان تدریس خصوصی نیز با برگزاری کلاس آنلاین و کلاس مجازی به دانش آموزان پیشنهاد بدهند تا به طور مثال با شرکت در کلاس آنلاین تدریس خصوصی زبان، تدریس خصوصی زبان انگلیسی، تدریس خصوصی انگلیسی، تدریس خصوصی زبان فرانسه، تدریس خصوصی زبان آلمانی، تدریس خصوصی فیزیک،  تدریس خصوصی شیمی،  تدریس خصوصی زیست، تدریس خصوصی عربی، تدریس خصوصی حسابان، تدریس خصوصی معادلات دیفرانسیل، تدریس خصوصی ریاضی، تدریس خصوصی ریاضی دوازدهم، جزوه رایگان هدیه می گیرند. بدین ترتیب می توانند دانش آموزان و اولیای آنها را به شرکت در کلاسهای آن لاین ترغیب کنند.

 

استاد سلام، مجری برگزاری کلاسهای تدریس خصوصی، ضمن پیشنهاد شرکت در کلاس آنلاین، دین خود را برای حفظ محیط زیست سالم به شهر خود ادا می کند.





:: برچسب‌ها: تدریس خصوصی زبان ,  تدریس خصوصی زبان انگلیسی ,  تدریس خصوصی انگلیسی ,  تدریس خصوصی زبان فرانسه ,  تدریس خصوصی زبان آلمانی ,  تدریس خصوصی فیزیک ,   تدریس خصوصی شیمی ,   تدریس خصوصی زیست ,  تدریس خصوصی عربی ,  تدریس خصوصی حسابان , تدریس خصوصی معادلات دیفرانسیل ,  تدریس خصوصی ریاضی ,  تدریس خصوصی ریاضی دوازدهم ,
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 مهر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: