بررسی کتابهای آموزش زبان انگلیسی
نوشته شده توسط : استاد سلام

بررسی کتابهای آموزش زبان انگلیسی

بهترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی را اینجا یک به یک با هم مرور می کنیم تا بتوانیم برای یادگیری این زبان با شما کمی همفکری داشته باشیم.

یکی از مهمترین نیاز های آموزش زبان انگلیسی ، کتاب است . به سادگی و پس از سالها آموزش و کسب تجارب مختلف در زمینه آموزش متوجه این موضوع می شوید که سه نوع کتاب درسی وجود دارد : خوب ، بد و خیلی بد .
ولی به قول معروف ؛ یک معامله گر خوب هیچ وقت ابزار خودش را سرزنش نمی کند .
امروزه انواع مختلفی از کتابهای درسی وجود دارد که کیفیت آموزشی آنها با یکدیگر متفاوت می باشد و یک معلم نباید به کتاب وابسته باشد چرا که باعث افت کلاس می شود، فرقی هم بین کلاس های عمومی و تدریس خصوصی زبان انگلیسی  نمی کند. 
در اکثر موسسات آموزش زبان انگلیسی معلمان قدرت انتخاب کتاب برای دانش آموزان را ندارند و این خود موسسات هستند که کتاب را انتخاب می کنند تا معلم آنها را تدریس کنند ، اما اگر شما قدرت انتخاب کتاب برای دانش آموزان خود را دارید یا به تدریس خصوصی زبان انگلیسی مشغول هستند ، کتابهای زیر جزء بهترین ها هستند.

سه کتاب برتر آموزش زبان انگلیسی 

کتاب Headway

Headway  یکی از بهترین کتاب هاست ، واقعا عالی ست ، چون برای دانش آموز خیلی اسان و کاربردی می باشد و همچنین این کتاب با موضوعاتی که دارد می تواند در  دانش آموز هنگام مکالمه اعتماد به نفس ایجاد کند. و همچنین تمام موضوعات جالب و روزمره ایی که دانش آموزان با آن در طول روز با آن سروکار دارند را هم پوشش می دهد.
هر تاپیکی که در هر فصل وجود دارد دانش اموزان را در هر چهار مهارت با توجه به تمرین هایی که وجود دارد  آزمایش می کند ، تمرین ها و فعالیت هایی که خسته کننده نیستند و اتفاقا برای حفظ علاقه دانش آموز طراحی شده اند.
بهترین سری این کتاب ، سطح Elementary  یا مقدماتی می باشد سطحی که برای دانش آموزان تازه کار بسیار مفید است تا بتوانند در مکالمه ها تسلط پیدا کنند . و رفته رفته کتاب تمام موضوعات از جمله غذا ، لباس و .. را در قالب ها مختلف پوشش می دهد.

کتاب Face2Face

ایا تا به حال کتاب های انگلیسی زبانی که بیشتر به موضوعات قدیمی پرداخته اند نگاه کردید ، اگر کتاب را باز کنید قطعا یک اه نا امید کننده می کشید و از قدیمی بودن موضوعات کتاب نا امید می شوید.
اما کتاب های درسی face2face  شما را به آینده می برند . این کتاب طراحی شده برای نوجوانان و جوانانی است که به عصر مدرن علاقه مند هستند ، این کتاب هم مانند سایر کتاب ها دارای موضوعات مختلفی می باشد که هر دو صفحه تغییر می کند و دانش آموزان احساس می کنند که خیلی سریع در حال یادگیری و پوشش موضوعات کتاب هستند.
این کتاب هم شامل : کتاب کار ، دی وی دی فایل های صوتی تمرین های کتاب و یکی دیگر از ویژگی های خوب این کتاب این است که کتاب آماده شده برای معلم خصوصی زبان، دارای تمرین های ویژه و متفاوت با سایر کتاب های معلم می باشد .

کتاب Cutting Edge

احتمالا یکی از بهترین کتاب قرن 21 سری cutting edge  می باشد ، کتابهای که بسیار هوشمندانه گردآوری شده اند تا بتوانند زبان آموزان را به کلاس ترغیب کنند.
به طور کلی این کتابها دارای موضوعات هیجان انگیزی می باشد که معلم می تواند از آنها در جهت بهبود عملکرد کلاسی الهام بگیرد .
گرامر ها و ساختار های زبانی دارای محدوده های خاص و قابل فهم می باشند تا زبان آموز به راحتی آنها را فرا بگیرد.
این کتاب برای کلاس های پر جمعیت بسیار مناسب است ، این کتاب دارای تمرینات ارتباطی و چند جانبه زیادی می باشد که برای گروه بندی کلاسی مناسب می باشد . تمرکز این کتاب بر روی زبان انگلیسی بریتانیایی می باشد و تمرینات مربوط به بخش listening  از گفتگو های روزمره می باشند.

و در آخر کدام کتاب برای آموزش زبان انگلیسی، بهترین می باشد ؟

همه کتاب هایی که معرفی شد ویژگی های یک کتاب خوب را داشتند و ارزش خرید و یادگیری از آنها را دارد و می تواند از ابزار تدریس خصوصی شما شود چه در تدریس خصوصی تافل و چه در تدریس خصوصی آیلتس ، بهترین کتاب فقط می تواند بر اساس توانایی های دانش آموزان انتخاب شوند .
بهترین راه حل برای انتخاب کتاب، توسط معلم خصوصی، این است که هر کتاب را تجزیه و تحلیل کرد و با نقاط ضعف هر دانش آموز مقایسه کرد . معلمین  هم باید این نکته را در نظر بگیرند که کدام کتاب برای کلاس خصوصی مناسب می باشد از لحاظ سن ، شخصیت و .... ، مهم نیست چقدر کتاب خشک و بی روح است این شما هستید که باید آن را شکل دهید و کاری کنید که کلاس شما تبدیل به کلاسی الهام بخش شود و مهارت های لازم برای موفقیت را برای دانش آموزان به ارمغان بیاورید.

استاد سلام با بهره گیری از استاد مجرب زبان و با تدریس خصوصی زبان انگلیسی و ایجاد دوره های آموزشی آنلاین بهترین ها را برای شما به ارمغان می آورد .

استاد سلام مرجع تخصصی : تدریس خصوصی ، تدریس خصوصی تافل ، تدریس خصوصی آیلتس ، تدریس خصوصی زبان انگلیسی 





:: برچسب‌ها: تدریس خصوصی , معلم خصوصی , تدریس خصوصی زبان انگلیسی , تدریس خصوصی زبان , تدریس خصوصی آیلتس , تدریس خصوصی تافل , ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 خرداد 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: