وقت حضور گسترده زنان در اکوسیستم استارتاپی است
نوشته شده توسط : استاد سلام

وقت حضور گسترده زنان در اکوسیستم استارتاپی است

حضور اعضای کمیسیون بانوان انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی در غرفه شنبه، سالن 10 و 11 الکام‌استارز

 

یکی از برنامه‌های الکام‌استارز، پنلی با عنوان زنان در آینده اکوسیستم استارتاپی بود که افراد حاضر در این پنل خانم‌های کارآفرینی بودند که از دغدغه های خانم‌ها صحبت کردند. این پنل با حضور طیبه سیاوشی نماینده مجلس اسلامی برگزار شد و در ادامه، محمد جواد وزیر ارتباطات و فناوری در بازدید خود از الکامپ ۲۴، همزمان با برگزاری این پنل به سالن ۱۰ و ۱۱ آمد و گفتگوی کوتاهی با اعضای این پنل داشتند.
بعد از اتمام پنل، اعضای کمیسیون بانوان انجمن صنفی کسب‌و‌کارهای اینترنتی به غرفه شنبه آمده و گفت‌وگویی با خبرنگار شنبه داشتند.

روی آوردن بازار جهانی و بازار سنتی ایران به کار با فرش‌آنلاین

در این گفت‌وگو آرزو خسروی، هم‌بنیان‌گذار فرش‌آنلاین از اشتیاق روزافزون بازار سنتی به کار با این فروشگاه آنلاین خبر داد و گفت که این مورد، با توجه به نوع کالایی که در فرش‌آنلاین کار می‌شود، موفقیت خوبی به حساب می‌آید. او در ادامه خبر داد: «برخی کشورهایی که از ترکیه یا چین فرش می‌خریدند، شروع به کار با فرش‌آنلاین کرده‌اند و این استقبال، نتیجه خوبی در شناساندن فرش به عنوان یک کالای ایرانی در جهان خواهد داشت

همکاری رانگو با دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
حمیده حبیبی، از آغاز همکاری رانگو با دانشکده کارآفرینی تهران و وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت که امیدواراست با این اقدام رانگو رشد و پیشرفت بهتری نسبت به گذشته داشته باشد.

او در رابطه با تشکیل کمیسیونی برای خانم‌ها در انجمن کسب‌وکارهای اینترنتی گفت: «وجود جایی برای خانم‌ها که بتوانند دور از دغدغه‌های شخصی به تبادل‌نظر باهم بپردازند اتفاق بسیار مثبتی است و مطمئنا چنین اتفاقی در اکوسیستم به نفع همه خواهد بود.» 

دعوت به مشارکت در بخش توانمندسازی بانوان
سولماز صادق‌نیا، مدیر استارتاپ بی‌بی پرو از شکل‌گیری بخشی با عنوان توانمندسازی بانوان در کمیسیون بانوان انجمن صنفی خبر داد و گفت: «از تمام بانوانی که در جایگاه‌های مختلف اکوسیستم کارآفرینی فعال هستند، دعوت می‌کنم تا با حضور در این فضا و با اشتراک‌گذاری تجارب خود در توسعه نقش زنان در جامعه موثر باشند

فعالیت در جهت افزایش تعداد کارآفرینان خانم 
نغمه عقیلی، مدیر استارتاپ استاد سلام گفت: «هم ۲۰ درصد از معلم‌های استادسلام و هم ۲۰ درصد از اعضای انجمن خانم‌ها هستند.» در ادامه او خبر داد که برای تولید بیشتر شغل برای مدرسین خانم و افزایش تعداد کارآفرینان خانم، عزمم را جزم کرده‌ام.

 با وجود توانایی بالا، خانم‌های کمی در اکوسیستم مشغول کار هستند

ستاره ایوبی، فعال در حوزه حقوق استارتاپ‌ها، گفت: «به عنوان یک مشاور حقوقی که سابقه چند ساله در حوزه حقوق استارتاپ‌ها دارم، تا الان دیدم که متاسفانه تعداد خانم‌های کارآفرین در اکوسیستم ما خیلی کم است در حالی که ایده‌های خلاقانه‌ و جذاب زیادی توسط آنها مطرح می‌شود.» او ادامه داد: «چیزی که من در اکوسیستم دیدم، این بوده که خانم‌ها با وجود توانایی بالایی که برای انجام بیزینس و ادامه دادن آن دارند، ولی به علت وجود یک سری تابو، نمی‌توانند در این فضا کار کنند

منبع: شنبه پرس

 






:: برچسب‌ها: تدریس خصوصی , معلم خصوصی , استاد خصوصی , ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 مرداد 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: